حذف‌شدگان یارانه به ۳ میلیون نفر رسیدند

در حالی که طبق قانون بودجه امسال، باید یارانه ۶ میلیون نفر از ثروتمندان توسط دولت حذف می شد، اخبار از رسیدن تعداد حذف شدگان به ۳ میلیون نفر حکایت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،در حالی که طبق قانون بودجه امسال، باید یارانه ۶ میلیون نفر از ثروتمندان توسط دولت حذف می شد، اخبار از رسیدن تعداد حذف شدگان به ۳ میلیون نفر حکایت دارد.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تا امروز یارانه نقدی ۳ میلیون نفر از افراد پُردرآمد کشور حذف شده و شمار حذف شدگان به نصف رقم ۶ میلیونی که در قانون بودجه آمده رسیده است.

این در حالی است که در مهر ماه سال جاری علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از حذف یارانه ۲ میلیون نفر از افراد پردرآمد خبر داده بود.البته رفع کسری بودجه دولت با حذف ۶ میلیون نفر در صورتی بود که این تعداد از ابتدای امسال حذف می شدند.

طبق اعلام وزارت کار، حذف شدگان در صورتی که خود را واجد شرایط دریافت یارانه می دانند، می توانند با مراجعه به سایت www.yaraneh10.ir اعتراض خود را اعلام کنند.

هم اکنون و با قیمت فعلی نفت درآمد حاصل از اجرای هدفمندی حدودا ۲۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده که برای پرداخت ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی، کفاف نمی دهد. لذا دولت این اختلاف را باید با افزایش قیمت یا کاهش هزینه و یا تلفیقی از این دو راهکار تامین و جبران کند تا بتواند یارانه نقدی را پرداخت نماید.

در همین رابطه بارها وزرای اقتصادی دولت، مخصوصا وزیر نفت که بار اصلی تامین منابع هدفمندی را بر دوش می کشد، نسبت به صعوبت تامین منابع لازم گلایه کرده اند. این در حالی است که شناسایی و حذف ثروتمندان هم کار آسانی نیست و ملاحظات فراوانی را می طلبد که باعث شده روند حذف یارانه ها بسیار کند پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =