پس‌انداز یک سال خانوار ایرانی ۶۴۵ هزار تومان شد+متن کامل

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط درآمد سالانه خانوار شهری در ایران در سال گذشته ۲۴ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان و متوسط هزینه سالانه اش هم ۲۳ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان اعلام شده که بر این اساس متوسط پس انداز هر خانوار شهری ۶۴۵ هزار تومان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،گزارش چکیده نتایج طرح‌ آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای روستایی و شهری سال ۹۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که نشان می دهد، متوسط هزینه کل درآمد خانوار شهری در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ خالص و ناخالص ۱۴ درصد رشد داشته است، همچنین هزینه‌ خوراکی و دخانی در این نسبت ۵.۸ درصد و برای هزینه‌های غیرخوراکی ۱۷ درصد برآورد شده است.

ناخالص هزینه‌های غیرخوراکی مناطق شهری ۱۸ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان و هزینه‌های خوراکی ۵ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان و هزینه‌های غیرخوراکی روستاییان ۸ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان و غیرخوراکی ۵ میلیون ۷۰۳ هزار تومان بوده است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران هزینه کل خانوار روستایی نیز نسبت به این مدت حدود ۷ درصد خالص و ناخالص رشد کرده است.

طبق این گزارش درآمد سالانه یک خانوار شهری در سال ۹۳ بالغ بر ۲۴۱ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان برآورد شده که نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۸ درصد دارد. همچنین درآمد سالانه خانوار روستایی ۱۳ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان گزارش شده که نسبت به سال قبل خود ۱۴.۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

در سال ۱۳۹۳ خانوارهای شهری ایران به طور میانگین ۲۳۴.۸۶۵ هزار ریال برای خرید و بهره‌مندی از کالاها و خدمات مصرفی هزینه کرده‌اند. این مبلغ رشدی مثبت برابر با ۱۴ درصد نسبت به نتایج به دست آمده از این طرح در سال گذشته نشان می‌دهد. میانگین هزینه‌‌ی خانوارهای روستایی در این سال برابر با ۱۳۸.۵۲۸ هزار ریال است. که از رشد مثبت ۶.۹ درصدی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

متن کامل گزارش مرکز آمار ایران را اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =