صدور ویزای تشرف به کربلا در ۱۵ دفتر کنسولگری عراق در ایران/ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است

مدیرکل حج و زیارت استان ایلام با بیان اینکه ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح الزامی است، گفت: ویزای مشرف شدن به کربلا در ۱۵ دفتر کنسولگری عراق در ایران صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،غلامرضا ممیز اظهار داشت: بر اساس آخرین دستورالعمل لیست‌های پنج نفره برای صدور روادید در اربعین امسال تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی سه دفتر کنسولگری عراق در ایران فعالیت می‌کند، افزود: به منظور سهولت زائران در دریافت ویزای سفر به عراق در اربعین کار صدور ویزا در ۱۵ دفتر کنسولگری عراق در ایران انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان ایلام با اشاره به فعالیت موقت دفتر کنسولگری عراق در استان ایلام، عنوان کرد: دفتر کنسولگری عراق در ایلام از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند که در خود ایلام ویزای سفر به عراق صادر می‌شود.

وی گفت: هزینه صدور ویزا برای نفر که حتما باید در قالب گروه‌های پنج تا ده نفره باشند، ۳۰ دلار است.

ممیز با تأکید بر اینکه برای تردد از مرز‌ها به سمت کشور عراق داشتن ویزا و گذرنامه معتبر الزامی است، خاطرنشان کرد: زائران باید توجه داشته باشند که حتما در ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی افزود: افرادی که مایل به سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین هستند باید به یکی از دفا‌تر زیارتی مراجعه کنند و اطلاعات خود را وارد این سامانه کنند و از این اطلاعات پرینت بگیرند که اطلاعات نیز طی مانیفست پنج تا ده نفر به کنسولگری ارسال می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان ایلام تصریح کرد: تمامی تجهیزات دفتر کنسولگری عراق در ایلام توسط سازمان حج و زیارت کشور و به دستور رئیس سازمان حج و زیارت تهیه شده است.

وی گفت: در استان ایلام چهار دفتر زیارتی وجود دارد که سه عدد از این دفا‌تر در شهر ایلام به نام‌های دفتر الغدیر واقع در خیابان ۲۴ متری ولیعصر، دفتر توحید واقع در خیابان فردوسی کوچه یزدانی و دفتر اهل البیت (ع) واقع در خیابان آیت الله حیدری، کوچه شهید دستغیب و کوچه شباهنگ قرار دارند.

ممیز عنوان کرد: یک دفتر زیارتی نیز در شهر مهران به آدرس دفتر زیارتی معین زائر واقع در میدان امام خمینی (ره) در بلوار جانبازان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =