نخستین حرکت دشمن، آخرین حرکتش خواهد بود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: هر گاه رهبر معظم انقلاب لب تر کنند، آسمان دشمن را تبدیل به جهنم می‌کنیم و نخستین حرکت بد دشمن، آخرین حرکتش خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از مهر،امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی عصر در مراسم یادبود سردار شهید حسن طهرانی‌ مقدم در دانشگاه امیرکبیر، با بیان اینکه امام (ره) در سال ۵۷ چند جمله زیبا فرموده‌اند، گفت: یکی از جملات امام این بود که آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ‌ وقت این شیطان از بین نخواهد رفت. شیطان از بین نمی‌رود و آمریکا همیشه در قعر جهنم است؛ این جمله امام (ره) راهبرد ما است.

وی جمله مهم دیگر امام (ره) را تکیه بر توان داخلی ذکر کرد و ادامه داد: از اول انقلاب، شهید طهرانی‌مقدم‌ها و شهدای هسته‌ای تلاش‌های زیادی کردند. دشمن امروز به شما جوانان چشم دوخته و می‌خواهد ناامیدتان کند و نمی‌تواند با علم شما مقابله کند. امروز دشمن هراس دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) جمله مهم دیگر امام (ره) را «ما می‌توانیم» برشمرد و ادامه داد: «ما می‌توانیم» امام (ره) در بعد سیاسی به این معنی است که حرف جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه دوتا نشده و همیشه یکی بوده است. بعد از ۱۲ سال قدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی ایران نشسته و تفاهم کردند و آنها مجبور به ادامه دادن مذاکرات شدند.

اسماعیلی تصریح کرد: دشمنان فکر نمی‌کردند که جمهوری اسلامی ایران به این مرحله برسد. در بحث سیاسی حرف ما دو تا نشد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در خصوص خواسته غربی‌ها برای بازدید از مراکز نظامی اظهار داشت: برخی‌ها در عرصه داخلی می‌گویند که آنها ۱۱۵ ماهواره و ابزار جاسوسی در دنیا دارند. با این همه امکانات، دشمن همه چیز را می‌داند و چرا ما دست و پا می‌زنیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: غربی‌ها هیچ چیز نمی‌دانند و اشراف اطلاعاتی ندارند. اگر می‌دانستند، دست و پا نمی زدند و این حرف‌های احمقانه را مطرح نمی‌کردند.

وی با اشاره به برخی سختی های اقتصادی در کشور گفت: دلیل این سختی، تحریم‌ها هستند. ۳۷ سال است که ما تحریم هستیم و آفرین بر ملت ما و ما بهترین مردمان زمان را داریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم در راهپیمایی‌ها حضور دارند، دشمن جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را نمی‌کند و این نمونه‌ای از «ما می‌توانیم» است.

وی تصریح کرد: بحث‌های دفاعی و سیستم‌های نظامی پیچیدگی خاصی دارند و امروز ما گلوگاه فنی نداریم، همچنین نیازمند خرید فکر از خارج نیستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه دانشجویی داریم که یک رادار با بُرد ۳ هزار کیلومتر ساخته است تا ما را جزو ۶ کشور برتر دنیا قرار دهد، گفت: آن ۵ کشور دیگر در تحریم و تهدید نبودند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تهدیدات را در عرصه نظامی خوب می‌شناسیم، گفت: آمایش‌های ما دیگر آمایش‌های قبلی نیست. گسترش نقاط شناسایی به ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه در کشور بی‌نظیر و این نتیجه هماهنگی ارتش و سپاه است.

وی گفت: هواپیمای نظامیان آمریکایی را در داخل کشور نشانده و آنها را ۷ ساعت نگه داشتیم تا یاد بگیرند که این کشور صاحب دارد. در برخورد با مهاجم، تعارف نداریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: در زمان مذاکرات، با فشار به ما می‌خواستند که یک رئیس جمهور، صدراعظم یا وزیر بدون اجازه از آسمان ایران عبور کند که آنها را پشت مرز نگه داشتیم تا ادب شوند و بفهمند هیچ عبوری بدون هماهنگی امکان ندارد.

اسماعیلی تصریح کرد: ایکائو سال گذشته آسمان ایران را امن‌ترین آسمان خاورمیانه معرفی کرد.

وی افزود: حضور هواپیماهای مسافربری در طول ۲۴ ساعت به دلیل ناامنی در اوکراین و عراق از ۴۰۰ فروند به ۱۷۰۰ فروند رسیده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: هم‌اکنون در یک جبهه باید نگران باشیم و آن جبهه‌ای است که حضرت آقا از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند. خاکریز دشمن امروز دست جوانان است و دشمن امروز با سایت‌های اجتماعی و ابزار نوین، اطلاعات کسب می‌کند. خاکریز دشمن امروز به دست ما رسیده و در پشت‌بام خانه‌های ما (ماهواره) قرار دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اقتدار موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران مدیون خداوند، امام زمان (عج)، امام شهدا و شهدا است. اقتدار موشکی و دفاعی را مدیون عزیزانی هستیم که پشت یک فرمانده شجاع ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه هر گاه حضرت آقا لب تَر کنند، آسمان دشمن را تبدیل به جهنم می‌کنیم، گفت: اولین حرکت بدِ دشمن، آخرین حرکتش خواهد بود. جای پای استکبار در همه کشورهای اطراف وجود دارد و آنها برای جمهوری اسلامی ایران آمده‌اند و کماکان باید هزینه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =