استقرار هوای سرد در ۲ منطقه / ورود سامانه بارشی دیگر از غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با استقرار هوای سرد و تداوم کاهش دما، بارش‌هایی به شکل برف و باران و وزش باد، استان‌های حاشیه خزر و دامنه‌های شمالی البرز را در بر خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،احد وظیفه کارشناس سازمان هواشناسی ؛ در خصوص وضعیت آب‌و‌هوای امروز کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین‌داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، استقرار هوای سرد عرض‌های شمالی طی امروز، باعث تداوم کاهش دما، بارش‌های نسبتا شدید، وزش باد و مواج‌شدن دریا در استان‌های حاشیه دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز خواهد شد که این بارش‌ها به شکل برف‌و‌باران خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از اواخر امروز و طی روز یکشنبه با نزدیک‌شدن سامانه بارشی فعال دیگری از نوار غربی کشور،بارش در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در مناطق شمال غرب و غرب، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز به شکل برف و باران خواهد بود.
وظیفه افزود: فعالیت این سامانه جوی در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور به جز مناطق کوهستانی به شکل رگبار و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و به تدریج در روزهای بعد نواحی مرکزی و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی تصریح کرد: روند کاهش دما از امروز تا اواسط هفته ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود که در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه و در شمال شرق کشور نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش دما رخ دهد.
کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری و همراه با وزش باد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =