بارش در ۶ استان کشور شدت می‌گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به جنوب غرب کشور، از بارندگی در نوار غربی کشور خبر داد و گفت: امروز بارش باران در ۶ استان کشور شدت می‌گیرد و روز سه شنبه، این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از ایسنا،کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به جنوب غرب کشور، از بارندگی در نوار غربی کشور خبر داد و گفت: امروز بارش باران در ۶ استان کشور شدت می‌گیرد و روز سه شنبه، این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی فعالی به جنوب غرب کشور بوده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بر این اساس، ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و در بعد از ظهر شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور پیش بینی می‌شود. بارش در شمال غرب، غرب کشور، دامنه‌های البرز و مناطق کوهستانی جنوب غرب به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه در نیمه غربی کشور با نفوذ توده هوای سرد، ابرناکی کاهش و بارش قطع می‌شود و در این روز سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال بوده و بارش در دامنه‌های شرقی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و به طور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود.

گودرزی گفت: شدت بارش‌های امروز در استان‌های کردستان، گیلان، شمال همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان، خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

وی افزود: امروز و فردا در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه خلیج فارس و روز دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه امروز آسمان تهران ابری است و در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: امروز تبریز، اردبیل و همدان با دمای منفی ۸ و بندرعباس با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =