دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر

حدود یک ماه است که ماجرای دوستی یک ببر سیبریایی با بزی که قرار بود غذایش باشد نظر همه را به خود جلب کرده است. اما چرا این ببر به جای خوردن بز با او دوست شده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از آفتاب،یک ماه قبل بزی به نام تیمور در پارک وحش پریمورسکی در نزدیکی شهر ولادی ووستک در شرق روسیه به عنوان طعمه و خوراک به محوطه ببر سیبریایی به نام آمور فرستاده شد. این ببر اما به جای خوردن این بز اما با او دوست شده و آنها هفته‌هاست که مثل دو دوست قدیمی در کنار هم زندگی می‌کنند.

اکنون این ببر وبز در کنار هم غذا می‌خورند، در برف با یکدیگر بازی می‌کنند و حتی به شوخی با یکدیگر سرشاخ هم می‌شوند. علاقه‌مندی مردم به این ماجرا آن قدر زیاد شده که قرار است در محل زندگی آنها دوربین مداربسته نصب شود تا از نقاط مختلف جهان زندگی آنها قابل دیدن باشد. برای غذای این ببر هر هفته دو جانور زنده به محوطه زندگی او می‌فرستند تا طعمه ببر شوند. کارکنان پارک وحش متوجه شدند که پس از سه روز همزیستی بین این دو جانور، ببر دیگر به دریدن و خوردن بز تمایلی نشان نداد. اکنون تیمور داخل لانه ببر می‌خوابد و آمور اکثر شب‌ها روی سقف لانه.
دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر
اما چرا این ببر بر خلاف غریزه خود بزی که قرار بود طعمه‌اش باشد را نخورد. راشاتودی در گزارش در این رابطه چندین احتمال را مطرح کرده است. اولین نکته این است که بر خلاف بقیه شکارها تیمور در هنگام رویارویی با آمور نترسید. کارشناسان می‌گویند در واقع تیمور مانند یک شکار و قربانی رفتار نکرده و همین مسئله او را متفاوت کرده است.
مسئله بعدی که کارشناسان مطرح کرده‌اند احساسات است. آمور هم پس از مدتها از دیدن یک همدم و همبازی خوشحال شده است و احساس کرده که می‌تواند دیگر تنها نباشد. علاقه بین این دو موجود باعث شده تا غریزه کنار گذاشته شود و بز تبدیل به شکاری برای ببر نشود. اما آیا جای تیمور برای همیشه امن است ؟
دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر
هیچکس جواب این سوال را نمی‌داند. اگر روابط میان آنها عمیق شود ممکن است آنها همیشه دوست باقی بمانند. بعضی کارشناسان می‌گویند این قضیه می‌تواند تا زمانی ادامه پیدا کند که ببر گرسنه نباشد و غذا برایش فراهم شود. بعضی‌ها تیمور را هم چنان در خطر می‌دانند دیمیتری مزنتسوف، مدیر باغ وحش می‌گوید: خطری که این بز با آن روبه‌رو است بیشتر از خطر زندگی انسان در کنار انسان دیگر نیست.
او می‌گوید: مردم باید به رفتار خود ما انسان‌ها فکر کنند. در گوشه و کنار دنیا جنگ است. ولی این دو حیوان کاملا متفاوت می‌توانند در صلح و آرامش با یکدیگر زندگی کنند.
دوستی ببر سیبریایی با بز+تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =