ابراز تعجب آیت‌الله مکارم درباره برخی خوشبینی‌ها نسبت به آمریکا

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه تعجب است که برخی هنوز خوشبین هستند و می‌گویند “برجام” زمینه‌ای شود که ارتباط را برقرار و دست دوستی دهیم، گفت: هنوز تحریم‌ها برداشته نشده آنها کنار آن تحریم دیگری را جانشین می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در احادیث داریم بهترین برادرت کسی است که گناه تو را فراموش کند اظهارداشت: دستورات اسلام با برنامه ریزی است و اگر به آن عمل شود مدینه فاضله محقق می‌شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در مقام دوستی میان افراد خطاهایی از طرفین رخ می‌دهد، افزود: اگر این خطا‌ها در ذهن ما بماند و خوبی‌های او را فراموش کنیم نتیجه آن دشمنی و دوری از هم و تبدیل دوستی‌ها به دشمنی‌ها است، اما اگر عکس این اتفاق رخ دهد و خوبی‌ها را در ذهن نگاه داریم دوستی‌ها تقویت می‌شود.

 

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه انسان نمی‌تواند به تنهایی زندگی کند گفت: اگر همیشه بدی‌ها را در ذهن داشته باشیم نمی‌توانیم در جامعه زندگی کنیم. البته دوستان باید پس از لغزش عذرخواهی کنند و به خاطر خوبی‌ها منت نگذارد و طرف مقابل هم به این نکات دقت کند.

 

وی با اشاره به اینکه ما از خدا هم می‌خواهیم بدی ما را فراموش کند و نیکی ما را جزای خیر دهد، افزود: بنابر این باید خود ما هم اینگونه رفتاری داشته باشیم.

 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز ما در جامعه این است که هنوز در گوشه و کنار امیدوار به دوستی غربی‌ها هستند گفت: می‌گویند بیایید بدی‌ها را فراموش کنیم و دست دوستی به آن‌ها دهیم. با این اعمالی که از غربی‌ها می‌بینیم بعید است بتوان چنین تصوری داشت که با این‌ها دوستی صادقانه برقرار شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: حادثه نیجریه مصیبت بزرگ جهان اسلام بود که بسیاری را کشتند و مجروح کردند در حالی که نه قیامی کرده و نه مشکلی ایجاد کرده بودند، اما غرب در برابر این موضوع سکوت کرد زیرا دیدند کشته شدن مسلمانان به ویژه شیعیان در مسیر منافع آن‌ها است و به همین دلیل قابل اعتماد نیستند.

 

مرجع تقلید شیعیان افزود: جریان دیگر این است که اتحادیه‌ای ضد تکفیری‌ها توسط سعودی تشکیل شده است. همه می‌دانند این حرف دروغ است. امروز ما حاضریم چند نماینده در مدارس فرهنگی و حوزه‌های عربستان بفرستیم. آنها در کتاب‌هایشان هنوز مسائل تکفیری را تدریس می‌کنند؛ اگر کشوری را به کل آتش بزنند هم آن‌ها ساکتند.

 

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه تعجب است که برخی هنوز خوشبین هستند و می‌گویند برجام زمینه‌ای شود که ارتباط را برقرار و دست دوستی دهیم، گفت: هنوز تحریم‌ها برداشته نشده آنها کنار آن تحریم دیگری را جانشین می‌کنند. آیا واقعا می‌توان نسبت به این اشخاص خوشبین بود؟ باید دشمنان خود را بشناسیم، فریب نخوریم، روی پای خود بایستیم و با مدد از خدا پیروز شویم تاکنون هم خداوند کمک کرده است و بعد از این هم اینگونه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =