هوا ۱۰ درجه سرد می‌شود

امروز وزش باد شدید در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی،کرمان،یزد و سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان و شرق کرمان می‌تواند با پدیده گردوخاک و کاهش دید همراه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از میزان، امروز وزش باد شدید در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی،کرمان،یزد و سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان و شرق کرمان می‌تواند با پدیده گردوخاک و کاهش دید همراه شود.

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز، سامانه بارشی اکثر مناطق کشور به جز حاشیه جنوب شرقی در استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین از شدت بارش در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب ، جنوب غرب و مرکز به تدریج کاسته خواهد شد و شدت بارش در سواحل دریای خزر و استان‌های کهگیلویه و بویر احمد ، بوشهر، فارس، نیمه شمالی کرمان، خراسان شمالی و خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

وی از فعال بودن این سامانه در روز یک شنبه در نوار شرقی و جنوب و خروج تدریجی آن در کشور خبر داد و اظهار کرد: طی امروز در غالب مناطق کشور وزش باد پیش‌بینی می شود که وزش باد امروزدر نیمه شرقی شدید تر خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان از کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: از ظهر امروز تا روز دوشنبه با نفوذ توده هوای سرد، کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی پیش‌بینی می شود. امروز دریای خزر و فردا و پس فردا خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود.

گفتنی است در اخطاریه روز گذشته سازمان هواشناسی آمده است: اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه آلودگی و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران طی روزهای شنبه و یکشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۲: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخشهایی از استان یزد، ارتفاعات فارس، ارتفاعات کرمان ، ارتفاعات استانهای تهران ،البرز ، قزوین ، گیلان و مازندران و بارش باران همراه با رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استانهای فارس ، بوشهر و بخشهایی از استان کرمان و هرمزگان. در این روز وزش باد شدید در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که در استان سیستان و بلوچستان و شرق کرمان می تواند با پدیده گردوخاک و کاهش دید همراه شود و در بعضی نقاط خراسان رضوی می تواند منجر به کولاک برف شود.

یکشنبه۱۳۹۴/۱۰/۱۳: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها به سبب بارش باران و رعدوبرق در برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی،هرمزگان،و نیمه جنوبی کرمان. لازم به ذکر است از ظهر شنبه تا صبح سه شنبه به دلیل نفوذ توده هوای سرد،کاهش دمای بین ۶ تا ۱۰ درجه در استانهای واقع در نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود.

همچنین محمد مهدی عشقی،رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: سامانه بارشی جدید در سطح استان تهران تا عصر امروز در آسمان استان خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران افزود: از عصر امروز تا اواخر هفته شاهد پایداری هوا خواهیم بود و بنظر می رسد تا اواسط هفته به ویژه یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه پایداری هوا و افزایش آلودگی جوی را در کلانشهر تهران داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =