کدام سریال‌ها نوروزی می‌شوند؟ +تصاویر

محمدحسین لطیفی، حامد محمدی، سعید آقاخانی، برزو نیک‌نژاد، از جمله کارگردان‌هایی هستند که وارد میدان رقابت سریال‌های عیدانه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، دلهره و تشویش اتمام سال ۹۴ و تحولی نو را در تمامی اصناف و جهان بیشتر مشاهده می‌کنیم.

تشویشی که مرز قاب دوربین را شکسته است و به لنز فیلمبرداران و قاب ذهنی کارگردان‌ها رسیده است.

محمدحسین لطیفی، حامد محمدی، سعید آقاخانی و برزو نیک‌نژاد، از جمله کارگردان‌هایی هستند که به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۹۵، وارد میدان رقابت سریال‌های عیدانه شدند و با ساخت مجموعه‌های عیدانه خود هر شب در زمان‌بندی مشخصی از سه شبکه سیما به روی آنتن می‌روند.

با وجود آنکه شبکه یک و سه سیما هر ساله پای ثابت‌ سریال‌های نوروزی بودند؛ اما در این دوره برای اولین بار شبکه سه سیما از دور رقابت جا مانده و با بلاتکلیفی انتخاب دو مجموعه تلویزیونی «بیمار استانداردشده» و «قرعه»، در میانه جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

همچنین در میان تولیدات نوروزی شبکه سه می‌توان به ساخت سریال «چهارسو» اشاره کرد.

تمامی این اخبار و جزئیات ساخت مجموعه‌های نوروزی سال ۹۵، با استناد به اخباری است که در اختیار خبرگزاری‌ها و مطبوعات قرار گرفته است. بر این اساس خبری از سریال عیدانه شبکه پنج سیما در دست نداریم و همچنان مننتظر تصمیم‌گیری‌های مدیران شبکه و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

پیش از این شبکه یک سیما با تولید مجموعه تلویزیونی «دودکش ۲»، شبکه دو با سریال نوروزی «زعفرانی» و شبکه سه با «بیمار استانداردشده» و یا «قرعه» تولید مجموعه نوروزی خود را از اواسط دی ماه آغاز و تصویربرداری آن را در لوکیشن‌های متفاوت کلید زدند.

شبکه یک سیما

محمد حسین لطیفی که پیش از این در سال ۹۴ با سریال «تنهایی لیلا» مهمان خانه‌های مردم بود، در سال آینده با تهیه و تولید سری دوم مجموعه تلویزیونی «دودکش»، خود را باری دیگر به عرصه رقابت فیلم‌های مناسبتی رسانده است.

«دودکش ۲» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی، کار خود را در ادامه سیر داستانی «دودکش ۱» و قالیشویی مشتاق در بهار ۹۵ با حضور بازیگرانی جدید ادامه می‌دهد.

کدام سریال ها نوروزی می‌شوند؟ +تصاویر

هومن برق نورد، امیر حسین رستمی، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، نگار عابدی، الناز حبیبی و بازیگران خردسالی چون محمدرضا شیرخانلو و یاسمن نوروزی از ایفاگران نقش‌های اصلی در «دودکش» هستند و این‌بار در سری دوم این سریال دیگر بازیگرانی از جمله فریبا طالبی، ابراهیم آبادی، کریم قربانی، شهین تسلیمی، صدرالدین حجازی، آتیه جاوید، نصرت میر عظیمی، مهدی دانایی مقدم، حسین قاسمی‌فرد، حسام خلیل‌نژادی، جواد جوینده میرزا، سید جلال طباطبایی، علیرضا درویش، جهانگیر اژدری، مجید خدایی، مجتبی اکبری‌نژاد، محمدرضا نیلی، سعید فکری، امیر محرابی، مجید سیفی، امیر میرباقری، احسان سعادتی و … به قالیشویی مشتاق اضافه شده‌اند.

در نوروز ۹۵ می‌بینیم که قالیشویی مشتاق تعطیل شده است. فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد. او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد.

شبکه دو سیما

حامد محمدی، سعید جلالی و آزاده محسنی با روایت داستانی «آقای زعفرانی» مبنا را بر این گذاشتند که ۱۵ روز از ایام نوروز را در کنار خانواده‌های ایرانی باشند. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی به داستانک‌های متعددی پیرامون سبک زندگی و خانواده می‌پردازد.

قصه مجموعه نوروزی «زعفرانی» یک آپارتمان مسکونی نیست؛ بلکه در یک محله داستان شیرین و جذابی رخ می‌دهد. این سریال دارای یک موضوع اصلی است که در کنار آن داستانک‌هایی شکل می‌گیرد و در آن به مسائل و هنجارهای خوب اجتماعی توجه می‌شود و در این سریال شخصیت‌های منفی وجود ندارد و تمام شخصیت‌های آن خاکستری هستند.

کدام سریال ها نوروزی می‌شوند؟ +تصاویر

سریال نوروزی شبکه دو سیما با اشاره به موضوع مهم فرزندآوری و رشد جمعیت، تاثیر بسزایی بر تاثیر سبک زندگی ایرانی، اسلامی دارد.

مهدی هاشمی (ناصر)، ستاره اسکندری (نسرین)، نرگس محمدی (مینا)، حدیث میرامینی (شکوفه)، حسام محمودی (محمدرضا) خانواده بزرگ «زعفرانی» را تشکیل می‌دهند که در کنار آن‌ها بازیگران دیگری چون لیدا عباسی، هادی کاظمی، امیر میر آقا، حسین سلیمانی، سید مهرداد ضیایی، مهران احمدی و …. به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه سه سیما

سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی سیما، پس از سریال‌های مناسبتی «روزهای بد، به در»، «خروس»، «زن بابا»، «عید امسال» و…. ، امسال با کارگردانی مجموعه نوروزی «بیمار استاندارد شده» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی احتمال آنکه به مهمانی خانه‌های مردم در عید ۹۵ برود را به نیمه رسانده است.

«بیمار استانداردشده» درباره قهرمان داستان (بهنام) فردی تحصیلکرده بازیگری است که با این شیوه درمانی درگیر می‌شود و وارد ماجراهایی می‌شود که تا به حال تجربه‌شان نکرده …

کدام سریال ها نوروزی می‌شوند؟ +تصاویر

تا به امروز گروه تولید با تدوین و مونتاژ همزمان، توانسته ۹ قسمت از «بیمار استادنداردشده» را به اتمام برساند و با ایفای نقش، بابک حمیدیان در نقش «بهنام»، جواد عزتی در نقش «مسعود»، حسین محب اهری در نقش «پوربنا»، شیلا خداداد در نقش «ترانه» را آماده پخش نوروز کند.

همچنین پوریا پورسرخ در نقش «حامد»، روح‌الله کمانی در نقش «شهاب»، نیما شاهرخ‌شاهی در نقش «مهرداد»، عزت‌الله مهرآوران در نقش «پدر بهنام»، فریبا جدیکار در نقش «مادر بهنام»، افسانه چهره آزاد در نقش «شهناز»، علیرضا خمسه در نقش «نصرت»، مونا کرمی در نقش «سحر»، هومن حاجی‌عبداللهی در نقش «داوود» و امیر غفارمنش در نقش «بابک»، سیروس میمنت در نقش «پدر سحر»، امید روحانی در نقش «دکتر نادری»، بهناز اکبریان در نقش «نگار»، عاطفه باقری در نقش «گلاره»، افسانه ناصری در نقش «مادر سحر»، بهزاد کریمی در نقش «شعبده باز»، بهزاد خرازی در نقش «بیژن»، علی میلانی در نقش «اسماعیلی» و … از دیگر بازیگران مطرحی هستند که در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه‌ نوروزی «بیمار استانداردشده» به نویسندگی بهرام توکلی و کارگردانی سعید آقاخانی توسط مسعود ردایی در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «قرعه» به کارگردانی برزو نیک نژاد، تهیه‌کنندگی محمود اتحادی و به قلم محمد تنابنده در لوکیشن‌های گلاب دره، دارآباد و چند محله در مرکز شهر جلوی دوربین رفته است.

«قرعه» داستان قرعه کشی میان چند خانواده تهرانی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز با مشکلاتی روبرو می‌شوند و …

کدام سریال ها نوروزی می‌شوند؟ +تصاویر

حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، مریم سعادت، مهران رجبی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی‌زاده، مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی و دیگر بازیگران مطرح تلویزیونی از جمله هنرمندانی هستند که در مجموعه تلویزیونی «قرعه» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «چهارسو» با اشاره به موضوعات مختلف تغدیه، تربیت فرزند، ازدواج، صله رحم، اوقات فراغت و… با نگاهی طنز آماده برای ایام نوروز می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی امین امانی و تهیه‌کنندگی روشان امیری در فضایی طنز چهار عصر حجر، قجر، نودی و صدوی را در ۱۳ قسمت به تصویر در می‌آورد.

«چهارسو» به قلم کریم خودسیانی در آخرین وضعیت خود با تصویربرداری ۲۵ و یا ۲۰ روز دیگر اگر بتواند خود را در کنداکتور نوروزی قرار می‌دهد.

کدام سریال ها نوروزی می‌شوند؟ +تصاویر

در این سریال بازیگرانی از جمله حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، مریم سعادت، مهران رجبی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی‌زاده، مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی‌ به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه نسیم

شبکه نسیم با مجموعه تلویزیونی «دورهمی» با ایفای نقش بازیگرانی چون مهران مدیری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، مهران رنجبر، سیامک انصاری و … برای اولین بار در میان جمع تماشاگران ضبط می‌شود.

کدام سریال ها نوروزی می‌شوند؟ +تصاویر

مجموعه برنامه تلویزیونی «دورهمی» به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت، حمید رحیمی نادی و نویسندگی امیر مهدی ژوله برای ایام نوروزی ۹۵ و فصل بهار تهیه و تولید می‌شود.

از «سین» سریال‌های نوروزی امسال این شبکه پنج سیما است که از گردونه ساخت یا جا مانده و یا در صف انتظار قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =