اکثریت مجلس خبرگان بعدی همفکر خبرگان کنونی هستند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کل نظام اگر با ولایت فقیه مرتبط نباشد مشروعیت ندارد، گفت: مجلس خبرگان در واقع در طول رهبری است و وظیفه مراقبت دارد که این ماهیت تبدیل به حکومت‌های دیگر نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه نوزدهمین اجلاس خبرگان رهبری که عصر امروز چهارشنبه در مجلس قدیم برگزار شد با بیان اینکه دنیا هنوز ماهیت نظام حاکمیت ولایت فقیه را نشناخته است اظهار داشت: شاید برخی در داخل هم ماهیت این نظام را نشناخته و نخواهند که بشناسند.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: امام راحل به صراحت فرمود حاکمیت ولایت فقیه همان حاکمیت پیامبر اسلام است یعنی ماهیت نوع حاکمیت ولایت فقیه همان حاکمیت پیامبر و ائمه خدا است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف اصلی مجلس خبرگان تصریح کرد وظیفه اصلی مجلس خبرگان تعیین رهبری هنگام لازم و مراقبت بر استمرار شرایط رهبر منتخب است که شرایط عدالت، اجتهاد و سایر مسائل در او استمرار داشته باشد.

وی مسئله سوم را مراقبت از هویت حاکمیت ولایت فقیه دانست و افزود: شاید برخی دوستان به منظور اصلی بنده در این موضوع توجه نکرده‌اند، اطلاعات من می‌گوید کسانی از قبل در خارج و داخل دنبال این نکته بوده و هستند که این حکومت آهسته به حکومت‌های دیگر که در دنیا وجود دارد تبدیل شود که در آن فردی برای مدتی حاکم می‌شود.

آیت‌الله یزدی در عین حال افزود: این درحالی است که مشروعیت تک تک مسئولان و مدیران ادارات و سازمان‌های وابسته به حاکمیت نظام اسلامی به ولایت فقیه است و تا وقتی رابطه‌آنها با ولایت فقیه مرتبط نباشد، مشروعیت ندارد.

رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه پشتیبانی و همراهی مردم لازم است گفت: این مسئله مربوط به مقبولیت است.

وی با اشاره به مشروعیت بخشی ولایت فقیه به رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تنفیذ رهبری برای مقام رئیس جمهور و انتصاب شخص اول دستگاه قضا توسط رهبر معظم انقلاب عامل مشروعیت بخشی به آن‌هاست و نمایندگان مجلس نیز بدون حضور شورای نگهبان که فقهای این شورا از سوی رهبری منصوب می‌شوند و بر مصوبات مجلس مراقبت می‌کنند، مشروعیت ندارند.

آیت‌الله یزدی گفت: اگر کل نظام با ولایت فقیه ارتباط نداشته باشد مشروعیت نخواهد داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جایگاه مجلس خبرگان رهبری در طول رهبری است اظهار داشت: انتخاب رهبری توسط خبرگان صورت می‌گیرد و نظارت بر استمرار شرایط و مراقبت از ماهیت ولایت فقیه برای تبدیل نشدن آن به سایر سیستم‌های حکومتی برعهده مجلس خبرگان است.

وی با تاکید بر اینکه نوع حاکمیت ولایت فقیه همان چیزی است که پیامبر و ائمه داشته‌اند یادآور شد: در قرون متمادی فقها مراقبت داشتند که چنین نظامی به وجود بیاید و در عرصه عمل حضور یابد و ما خدا را شکر می‌کنیم که این نظام بدست امام تحقق یافت و رهبری با انتخاب خبرگان در جایگاه ولی فقیه قرار دارند و ما در سایه ولایت فقیه زندگی می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر دشمنان برای تغییر ماهیت نظام ولایت فقیه برنامه دارند، نقشه‌هایشان نقش بر آب شود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به کتاب «بازگشت از نیمه راه» خاطرنشان کرد: این کتاب بسیار دقیق خواندنی و عبرت آموز است و بیان می‌کند که چه کسانی همراه امام بودند و حتی در هواپیما با امام حضور داشتند اما در وسط راه بازگشتند.

آیت الله یزدی خطاب به اعضای خبرگان گفت اکثریت دوره بعدی خبرگان نیز از همفکران شما هستند که به مسئله ولایت فقیه و مسئله فقهی ما معتقدند و دوره پنجم طبق قانون کار خود را شروع خواهد کرد.

به گزارش فارس، دری نجف آبادی نیز در پایان با بیان اینکه افتتاحیه مجلس خبرگان دوره پنجم در روزهای چهارم و پنجم خرداد سال آینده برگزار می شود،‌گفت:‌ آغاز به کار رسمی خبرگان جدید از ۷ خرداد خواهد بود و کشور یک روز نیز بدون مجلس خبرگان نمی‌ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =