کری نگرانی واشنگتن از آزمایش موشکی اخیر ایران را به ظریف انتقال داده است

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با محمدجوادظریف، نگرانی واشنکتن از آزمایش موشکی اخیر در ایران را به وی منتقل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با محمدجوادظریف، وزیر خارجه ایران نگرانی واشنکتن از آزمایش موشکی اخیر را به وی منتقل کرده است.

پیش از این یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن برخی از گزارش ها در مورد آزمایش موشکی ایران را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:‌ اگر آزمایش موشکی ایران تایید شود، آمریکا این موضوع را در شورای امنیت مطرح و  برای دادن پاسخ مناسب، فشار وارد خواهد کرد.

مرحله نهایی رزمایش موشکی “اقتدار ولایت” نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه برگزار شد که در آن تست موشک دوربرد، نقطه‌زن و بالستیک قیام با موفقیت انجام شد.

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی طی سخنانی در این زمینه با بیان اینکه مسئولان ارتقای توان موشکی را خط قرمز نظام دانسته و بر آن وحدت نظر دارند، گفت: دشمنان ما نیز این را دریافته‌اند که گسترش تحریم‌ها و فشارهای امنیتی تأثیری بر ارتقای توانمندی‌های ما نداشته است، لذا با اعمال تحریم‌های اقتصادی درصددند ما را در حوزه موشکی محدود کنند.

فرمانده کل سپاه پیام رزمایش اقتدار ولایت را امنیت برای ملت ایران و کشورهای همسایه در منطقه عنوان و تصریح کرد: امنیت ایران، امنیت کشورهای منطقه است و تمام تلاش ما در راستای برقراری امنیت کشورمان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =