برانکو: در ۲۴ ساعت آینده شرایط ما بهتر از استقلال خواهد بود/ به سلامت داوران دربی اطمینان دارم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما رضا خالقی‌فر را به‌دلیل مصدومیت و کمال کامیابی‌نیا را به‌دلیل محرومیت در اختیار نداریم و وضعیت عالیشاه هنوز مشخص نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل استقلال اظهار داشت: به خبرنگاران و کسانی که از کرواسی آمده‌اند، خوش‌آمد می‌گویم. آنها آمده‌اند که بزرگ‌ترین دربی آسیا را ببینند. همه ما منتظر شادی در دربی هستیم. این دربی برای ما افتخار بزرگی است و اینکه در یک طرف ما حضور داریم. فکر می‌کنم با امتیازاتی که گرفتیم فردا (جمعه) دعوت‌نامه‌ای برای همه هواداران‌مان باشد که به ورزشگاه بیایند.

افتخار ما این است که فردا مقابل یکصد هزار تماشاگر بازی می‌کنیم
وی ادامه داد: افتخار ما این است که فردا یکصد هزار تماشاگر و شاید هم بیشتر به ورزشگاه آمده و ما جلوی آنها بازی خواهیم کرد. طبیعی است در این فضا انتظار دارم بازیکنانم تمام توان خود را بگذارند تا ما در بهترین بازی آسیا پیروز شده و هواداران‌مان را خوشحال کنیم و همین‌طور در ادامه راه برای قهرمانی تلاش کنیم.

وضعیت عالیشاه هنوز مشخص نیست
سرمربی پرسپولیس یادآور شد: در مورد شرایط تیمم باید بگویم ما رضا خالقی‌فر را به‌دلیل مصدومیت و کمال کامیابی‌نیا را به‌دلیل محرومیت در اختیار نداریم و وضعیت عالیشاه هنوز مشخص نیست.

دربی با بازی‌های دیگر متفاوت است و مقررات خاصی دارد
وی با اعلام اینکه در بازی مقابل استقلال دست به ریسک خواهند زد، خاطر نشان کرد: ما ۱۹ بازی است که بدون شکست هستیم. ما نشان دادیم در فرم خاصی قرار داریم، اما دربی با بازی‌های دیگر متفاوت است. در دربی مقررات خاصی وجود ندارد. مهم نیست که فرم بهتری دارد یا کی در کجای جدول قرار داری. مهم نیست که چه کسی قرار است در دربی بازی کند. ما امتیازات‌مان با تیم استقلال مساوی است و تیم استقلال هم در کل فصل تیم صدرنشین بوده است و مطمئناً هم نمی‌شود گفت که فردا پرسپولیس برنده بازی خواهد بود، اما ما فردا تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم بست که بتوانیم موفق باشیم.

باید بازیکنان را درک کنیم
برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه مهدی طارمی، مهاجم تیم پرسپولیس روز گذشته اعلام کرده است که بازیکنان در طول هفته تمرینات خوبی را انجام ندادند و فردا پرسپولیس برنده دربی نخواهد بود، پاسخ داد: قبل از هر چیز باید بازیکنان را درک کنیم. الان ما در موقعیتی هستیم که به‌همراه استقلال خوزستان و استقلال تهران برای قهرمانی می‌جنگیم. با این شرایط مسلم است که بازیکنان در آستانه چنین دیداری عصبانی و نگران بوده و شاید هم تمرکز نداشته باشند. این موارد طبیعی است، اما ما برای بازی فردا خود را آماده خواهیم کرد و در بهترین سطح ممکن تیم را آماده خواهیم کرد. درست است بازی نکردن کمال کامیابی‌نیا ما را زمین‌گیر می‌کند، اما ما همیشه آماده هر بازی هستیم.

در طول فصل درگیر مشکل گلزنی بوده‌ایم
سرمربی تیم پرسپولیس درباره مشکل گلزنی تیمش و موردی هم که در بازی رفت به چشم آمد، خاطرنشان کرد: بله، این مشکل کل فصل ما بوده است. ما در بازی‌های زیادی موقعیت از دست دادیم و در چند بازی هم پنالتی‌های‌مان گل نشد. طبیعی است که در بازی فردا تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا درصد فرصت‌طلبی‌مان را بالا ببریم. در دربی حتی باید موقعیت‌های ۵۰ درصدی را به گل تبدیل کرد، هرچند قبول دارم در این بازی هیجان و استرس بالاست و همین مسئله باعث می‌شود بازیکنان بعضاً موقعیت‌های صددرصد گل را هم از دست بدهند.

اعتمادبه‌نفس بالای بازیکنانم مرا خوشحال می‌کند
برانکو درباره شرایط تیمش در این بازی و اینکه چرا پرسپولیس در ۱۰ دقیقه آخر یا گل می‌زند یا گل می‌خورد، عنوان کرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما در چند بازی در دقایق آخر گل خوردیم، اما در بازی برابر ملوان دیدید در شرایط بسیار سخت به گل رسیدیم. خوشحالم از اینکه بازیکنانم آن شخصیت و اراده را پیدا کردند که از موقعیت‌هایی که در سخت‌ترین وضعیت نصیب‌شان می‌شود، استفاده کنند. آنچه را که بیشتر مرا خوشحال می‌کند اعتمادبه‌نفس بالای بازیکنان در برآورده ساختن خواسته‌های من است.

اطمینان می‌دهم در ۲۴ ساعت آینده شرایط ما بهتر از استقلال خواهد بود
وی درباره مصاحبه‌های اخیر بازیکنان تیمش مبنی بر اینکه اوضاع استقلال بهتر از پرسپولیس است و شاید آنها خواسته‌اند با این صحبت‌ها فشار را از تیم‌شان بردارند، گفت: ما دنبال سیاسی بازی نیستیم. دربی شرایط خاص خودش را دارد و انتظار از بازیکنان دو تیم در این بازی بالاست. هواداران به ما اعتماد کامل دارند و طبیعی است که اهمیت این بازی فوق‌العاده بالاست. همین هیجان و استرسی که دربی دارد شاید باعث شده باشد بازیکنان ما در طول هفته گذشته آن‌طور که باید خوب تمرین نکرده باشند، اما مطمئن باشید شرایط ما خیلی خوب است و بازیکنانم با صحبت‌هایی که کردند خواسته‌اند از استرس و هیجان بازی کم کنند. این اطمینان را می‌دهم که در ۲۴ ساعت آینده شرایط ما بهتر از رقیب‌مان خواهد بود.

انتظار داریم دربی هشتادودوم در شرایط بهتری برگزار شود
سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای شهرآورد جرایم بیشتری نسبت به بازی‌های دیگر برای متخلفین در نظر گرفته است، گفت: طبیعی است هر سازمان و گروهی که بازی‌های لیگ را برگزار می‌کند دلش می‌خواهد همه چیز در بهترین نحو برگزار شود. دربی قبلی در بهترین شکل ممکن برگزار شد. در این بین تماشاگران، بازیکنان، عوامل برگزاری مسابقه باعث شدند که ما دربی خوبی را شاهد باشیم. قبل از بازی و یا بعد از بازی ما همیشه دوست داریم که کوچک‌ترین حادثه‌ای اتفاق نیفتد و همه ما هم انتظار داریم دیدار فردا در شرایط بهتری برگزار شود.

به سلامت داوران دربی اطمینان دارم
خبرنگاری با طرح این موضوع که محسن ترکی، داور دربی هشتادودوم در دیدارهای اخیر استقلال و پرسپولیس دو اشتباه به ضرر سرخپوشان داشته است، نظر برانکو را در مورد تأثیر سوت‌های این داور در بازی فردا جویا شد که وی در پاسخ گفت:‌ من در خصوص داوری هیچ صحبتی ندارم. من به سلامت داوران دیدار فردا اطمینان دارم و به خواست آنها و سوت‌هایی که قرار است بزنند اعتماد دارم. اشتباه ممکن است پیش بیاید. ما قبل از هر چیزی به بازی خودمان و نحوه بازی که خواهیم کرد، فکر می‌کنیم نه داوری.

پروین نشان داد چقدر پرسپولیس را دوست دارد
برانکو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در طول فصل یکسری از منتقدان او بعد از نمایش خوب پرسپولیس به طرفدارانش تبدیل شدند و روز گذشته هم علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس به تمرین سرخپوشان رفت، پاسخ داد: آقای پروین را می‌شود گفت بزرگ‌ترین فرد پرسپولیس و فوتبال ایران است. بله او دیروز به محل تمرین ما آمد و حمایت خود را از ما و تیم پرسپولیس نشان داد. برای ما هم افتخار بزرگی است که علی پروین به تمرین ما آمده است. طبیعی است همه بازیکنان و همه افرادی که در باشگاه هستند بعد از آمدن او و حمایتش روحیه مضاعف می‌گیرند. پروین یک بار دیگر نشان داد پرسپولیس در قلبش است و چقدر پرسپولیس را دوست دارد.

برانکو بعد از نشست مطبوعاتی و در حاشیه کنفرانس امروز به خبرنگاران قول داد در صورت قهرمانی پرسپولیس آنها را به‌همراه فرزندش به میهمانی شام دعوت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =