امنیت حجاج تامین نشود؛ امسال حج نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه: عربستان باید ضمن تامین سلامت حجاج امکانات برگزاری مناسک حج در چارچوب مشخص قبل را ضمانت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : جابری انصاری در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: حج فریضه واجب اسلامی است و دولت ایران خود را ملزم میداند زمینه برای انجام این فریضه را برای زائران خانه خدا فراهم کند.

جابری انصاری افزود: در این میان سیاستهای اشتباه و دوگانگی رفتار و گفتار حکومت سعودی است که سبب بروز مشکل در این فرآیند میشود.

وی گفت : عربستان باید ضمن تامین سلامت حجاج امکانات برگزاری مناسک حج در چارچوب مشخص قبل را ضمانت کند و ما طبق جدول زمان بندی هر ساله برنامه ها را برای اعزام حجاج دنبال میکنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد : عربستان در حال حاضر در راستای تشدید مشکلات حرکت و تلاش میکند بحرانهای داخلی خود را به روابط خارجی سرایت دهد و چالشهای جهانی ایجاد کند.
وی بلوکه شدن اموال ۲ میلیارد دلاری ایران را سرقت بین المللی خواند و گفت: ما در این خصوص حافظ منافع ایالات متحده در ایران را فراخوانده ایم و نامه ای نیز از وزارت امور خارجه به دبیر کل سازمان ملل ارسال شده است وبه جد پیگیر حقوق کشور هستیم.
جابری انصاری با ابراز تاسف از برخی مواضع داخلی درباره برجام افزود : بازگشت به مسائل گذشته و برخی مجادله ها در خصوص اصل توافقی که با تایید عالی ترین مقام کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی انجام شده است تنها فرصتهای محدود ما را از بین میبرد.
وی افزود: در عرصه روابط بین المللی سیاستهای متغیری وجود دارد که پس از اجرای برجام افزایش یافته است و ما در تلاشیم این متغیرها را به گونه ای تعریف و تدوین کنیم که بیشترین بهره را از برجام ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =