مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از ساعت ۹:۳۰ امروز (شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۵) آغاز شد تا فوتبال رئیس چهار سال آینده خود را بشناسد.

مصطفی آجورلو، مهدی تاج و عزیز محمدی سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هستند.

*گودرزی وزیر ورزش و جوانان و معاونش سجادی پس از تلاوت قرآن مجید وارد سالن شدند.

*خبرنگاران برای پوشش خبری به اتاقی دیگر رفتند اما قطعی اینترنت و تصاویر کار را برای آنها دشوار کرده است.

*آبختی سنجابی، محمدرضا غفاری و صمد نوتاش به عنوان ناظران مجمع انتخاب شدند.

*در ادامه کفاشیان مصوبات مجمع اسفند ۹۴ را اعلام کرد و سپس کلیپی از فعالیت فدراسیون برای حاضران پخش شد.

*قرار بود این مراسم به صورت زنده از شبکه ورزش سیما پخش شود اما تنها برای دقایقی این اتفاق رخ داد و سپس اعلام شد اجازه چنین کاری به آنها داده نشده است.

*عدم پخش تصاویر برای خبرنگاران حاضر در مجمع باعث شده خبری از شفافیت نباشد.

* حدود یک ساعت پس از آغاز مراسم، تصاویر برای خبرنگاران پخش شد.

* بیت‌الله رضایی مدیرعامل باشگاه سایپا با یک ساعت تأخیر در مجمع حضور یافت و دلیل این موضوع را ترافیک اعلام کرد.

*پس از بررسی عملکرد ۸ ساله فدراسیون فوتبال، نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در جایگاهی که برای آنها تعیین شده بود حاضر شدند و برنامه‌های خود را اعلام کردند.

* آجورلو: باید از همه توانمندی‌ها استفاده شود

*آجورلو به عنوان اولین سخنران گفت: رئیس فوتبال باید به مجمع متکی باشد، سخن بگوید و مدیریت کند. نقش مجمع باید روز افزون باشد و به او اعتماد کنیم که این مجمع قرار است فدراسیون را مدیریت و راهبری کند. مدیریت مجمع باید باعث بلوغ فوتبال شود و این را قبول کنیم که ما می‌توانیم. وقتی این اتفاق افتاد می‌توانیم با تعامل با دستگاه‌های ذی ربط فدراسیون را اداره کنیم به خصوص با وزارت ورزش و جوانان و پس از آن با مجلس محترم و دیگر دستگاه‌ها.

وی ادامه داد: وقتی تعامل با نهادهای مربوط از جمله صداوسیما، دولت، مجلس و… نباشد، اقتصاد فوتبال ضربه می خورد. فوتبال ما باید باشگاه محور باشد و اگر این اتفاق رخ بدهد، باشگاه‌های ما می‌توانند درآمدزا باشند و پس از آن این اتحادیه فوتبال است که باید حق باشگاه ها را بگیرد.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: صفایی فراهانی، دادکان و کفاشیان هرکدام دستاوردهایی داشتند که باید قدر آنها را دانست. باید از همه توانمندی‌ها استفاده شود تا همه ببینند که ما فوتبالی‌ها به هم علاقه داریم.

آجورلو عنوان کرد: من شش برنامه دارم که موفقیت تیم ملی، گسترش آکادمی ملی فوتبال، باشگاه محوری و… جزو آنهاست. باید این برنامه‌ها را پیش ببریم. فوتبال باید به تمام کشور برود نه فقط یک یا دو استان فوتبال داشته باشند. حتی استانی مانند سیستان و بلوچستان هم باید فوتبال داشته باشد. در آخر باید به حاکمیت و دولت نشان دهیم که فوتبال استقلال دارد و باید به فوتبال احترام بگذارند.

تاج: سؤال پرسیدن حق وزارت ورزش، رسانه‌ها و مردم است

سخنران بعدی مهدی تاج بود که گفت: مجمع رکن اصلی قانون‌گذاری و تدوین تاکتیک‌ها و متدهای اجرایی می‌دانم. هیچ گزارش مالی و… هم نیست که در هیئت رئیسه بررسی شود و باید مجمع درباره آن تصمیم بگیرد.

وی افزود: به کار گماری تمام نیروهای کارآمد و ماهر از برنامه‌های من است و باید با تمام نهادها و سازمان‌ها تعامل داشت که این رویه من است. باید با وزارت ورزش تعامل داشت و تعامل با دولت نافی استقلال فدراسیون فوتبال نیست. این مسئله باعث رشد فوتبال خواهد شد آن هم فوتبالی که متهم به فساد، بی‌اخلاقی و… شده است.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: استقلال فدراسیون فوتبال همانطور که مدنظر اصلی مدیران فوتبال بوده، را به عنوان یک عضو کوچک دنبال خواهم کرد. درباره اقداماتی که باید انجام شود، اعتقاد من این است که رویه فوتبالی کشور مساعد بوده و اتفاقات فوتبالی خوب بوده است.

تاج گفت: پاسخگویی وظیفه اصلی من و فدراسیونی است که من آن را اداره خواهم کرد. باید پاسخگویی به تمام ارکان وجود داشته باشد و این را مورد توجه قرار خواهم داد. سؤال پرسیدن حق وزارت ورزش، رسانه‌ها و مردم است.

وی اظهار داشت: چهار سازمان برای فدراسیون در نظر دارم که واحد اقتصادی با شیوه درآمدزایی است. سازمان تیم ملی فوتبال، سازمان لیگ و سازمان فوتسال و فوتبال ساحلی هم دیگر سازمان‌های ماست.

محمدی: زمان تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه و بدون فکر، گذشته است

عزیزالله محمدی آخرین فردی بود که برنامه‌هایش را تشریح کرد. این نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: برنامه‌هایم را در اختیار اعضای مجمع قرار داده‌ام. پیش بردن فوتبال به نوعی که از  وضعیت فعلی خارج شده از برنامه‌های من است.  سپس با اخلاق گرایی و توجه به تمام ارکان فوتبال کشور در فوتبال باید پیش رفت و با دانا گرایی و تکیه بر علم، خرد و دانش روز باید فوتبال کشور را از این بحران خارج کرد. باید با رویکرد برنامه محوری که نسخه آن را به اعضای مجمع داده‌ام با این رویکرد مشکلات فوتبال را حل کنیم.

وی ادامه داد: دیگر زمان تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه و بدون فکر، گذشته است. باید به بی برنامگی‌های سطوح گذشته اعتراض کرد و در برنامه محوری اینجانب پیش بردن برنامه ها با تصمیم گیری جمعی و… است.

محمدی خاطرنشان کرد: تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال با اصلاحات جدید فیفا و تغییر ساختار فدراسیون طبق اساسنامه‌ای که در فیفا تصویب شده باید در ۹ ماه آینده انجام شود.

وی در پایان گفت: پاکدستی و امانت داری در فوتبال باید صورت بگیرد. همکاری و تعامل با وزارت ورزش و جوانان، فراهم کردن چهار کمپ تمرینی برای تیم ملی در چهار منطقه آب و هوایی کشور با کمک نهادها، خیرین و بخش خصوصی تا تیم ملی شرایط خوبی داشته باشد و… از دیگر برنامه های من است.

* گودرزی: از اینکه این فرصت در اختیار من قرار گرفت تشکر می‌کنم

وزیر ورزش و جوانان در این مجمع گفت: باید از زحمات همه دوستان که در تمام نقاط کشور تلاش می‌کنند و جوانان ما را مورد عنایت خاص قرار می‌دهند و از بروز آسیب هایی که جوانان را احاطه کرده است جلوگیری می کنند تشکر می کنم. امیدوارم با برگزاری انتخابات اتفاقات خوبی رخ بدهد و شرایط خوبی برای فدراسیون فوتبال رقم بخورد.

گودرزی اظهار داشت: ۱۳ فدراسیون در المپیک حضور دارند که متاسفانه جای فوتبال در آن خالی است. با این همه استعداد، امکانات و … این تأسف دارد، اما اگر بخواهیم فوتبال را نتیجه‌گیری بدانیم ما در این مسئله موفق نبودیم. رنکینگ‌ها یک چیز می‌گوید و نتایج چیز دیگری و این را باید جواب دهیم. البته قبل از این صعود به جام جهانی را داشتیم که این موفقیت است. این را به عنوان یک مطالبه‌گر نمی‌گویم، اما می‌گویم که این را مردم مطالبه می‌کنند.

به گزارش تسنیم پس از صحبت‌های انتقادی تصاویر برای خبرنگاران قطع شد تا آنها نتوانند ادامه صحبت‌های وزیر ورزش را پوشش دهند. مشخص نیست چرا چنین اتفاقی رخ داده و چرا در زمانی که وزیر ورزش صحبت‌ می‌کرد، تصاویر قطع شده است. این اتفاق و همچنین قطع یک ساعته تصاویر و عدم اجازه پخش تلویزیونی از شبکه ورزش سیما ابهاماتی است که در این مجمع وجود داشت تا همچنان ابهام و عدم شفافیت حرف اول را در مجامع فدراسیون فوتبال بزند.

پس از پایان صحبت‌های وزیر ورزش بار دیگر تصاویر وصل شد.

اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال خطاب به اعضای مجمع گفت: روی برگه‌های رأی می‌توانید اسامی نامزدهای مورد نظرتان را بنویسید. فقط خط خوردگی روی برگه‌ها وجود نداشته باشد و کسی هم که می‌خواهد رئیس شود، باید ۴۸ رأی کسب کند.

محمود گودرزی، وزیر ورزش‌وجوانان اولین نفری بود که رأی خود را داخل صندوق انداخت و رأی‌گیری بدین صورت آغاز شد.

با ۷۳ نفر رای‌گیری صورت گرفت و به پایان رسید. اسدی هم گفت که باید عدد را گرد کنند و بدین ترتیب رئیس جدید باید ۴۹ رأی کسب کند.

سرانجام مهدی تاج با ۵۰ رأی برای چهار سال رئیس فدراسیون فوتبال شد. آجورلو ۱۵ رأی و عزیز محمدی ۶ رأی کسب کردند. دو رای نیز باطل اعلام شد.

کفاشیان پس از انتخاب رئیس فدراسیون گفت: آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد و اکنون باید برای انتخاب نواب رئیس او رأی گیری صورت بگیرد. من به عنوان نایب رئیس اول، محمود اسلامیان نایب رئیس دوم و الهه عرب عامری نایب رئیس سوم پیشنهادی هستند که باید درباره آنها رای‌گیری شود. اگر تعداد آرای آنها نصف+یک رأی شود که نواب رئیس انتخاب شده‌اند و اگر اینطور نشود باید مجمع جدیدی تشکیل شده و نایب رئیس پیشنهادی جدید معرفی شود.

* محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نماینده سازمان بازرسی را که در مجمع حضور داشت خواست و در این لحظه صدای جلسه برای خبرنگاران قطع شد.

پس از آن نماینده سازمان بازرسی گفت: حضور در هیئت رئیسه در فدراسیون‌های ورزشی شغل محسوب می‌شود. ما مانع رای گیری نخواهیم شد، اما اگر منع قانونی وجود داشته باشد در نامه‌ای به وزیر ورزش خواهیم زد و توضیحات لازم را می گوییم.

برخی اعضای مجمع از جمله الماسخاله به این مسئله اعتراض کردند که اسدی گفت: منع قانونی برای من و شما نیست، رأی گیری هم انجام خواهد شد و اگر منع قانونی باشد دوستان اعلام می کنند. رأی گیری طبق قانون انجام می شود.

این خبر تکمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =