دیدبان حقوق بشر سوریه: ۱۱۹ کشته از جمله ۲۰ ایرانی در درگیری های حومه حلب

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در درگیری های حومه حلب از زمان آغاز آتش بس ۱۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،دیدبان حقوق بشر سوریه شب گذشته اعلام کرد در درگیری های حومه حلب از زمان اعلام آتش بس در حلب در روز پنجشنبه ۱۱۹ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۰ نفر ایرانی بودند.

دیدبان حقوق بشر سوریه تصریح کرد: شمار کشته شدگان نیروهای دولتی سوریه و هم پیمانان آنها از ملیت های سوری، عربی و آسیایی به ۶۲ نفر می رسد که از میان آنها ۲۰ نفر ایرانی بودند.
دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد از میان شهدای ایرانی ۱۳ نفر مستشار بودند. همچنین طبق اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه ۶ نفر از نیروهای حزب الله لبنان، ۱۵ نفر از مبارزان افغانی، ۸ نفر از نیروهای جنبش نجبای عراق و ۱۳ نفر از نیروهای دولتی سوریه و هواداران آنها از ملیت سوری از جمله این شهدا هستند.
دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه افزود: در همین درگیری ها دست کم ۵۷ نفر از عناصر جبهه النصره، جند الاقصی، حزب اسلامی ترکستان و گروه های تروریستی دیگر کشته شدند.
این خبر در حالی مطرح می شود که حسین علی رضایی، مسئول روابط عمومی سپاه کربلای مازندران اعلام کرد ۱۳ نفر از مستشاران این سپاه در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه شهید و ۲۱ نفر زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =