آخر حساسیت در سر و ته جدول؛ بکُش تا زنده بمانی

هفته سی ام وپایانی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ازساعت ۱۸ فردا به صورت همزمان در۶استان برگزار میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،بیست و نه هفته از لیگ برتر فوبتال ایران گذشت و حالا تیم ها تنها یک بازی برای رسیدن به قهرمانی یا فرار از سقوط فرصت دارند.

پرسپولیس – راه آهن
لشگر صدهزارنفری برای فتح لیگ
سرخپوشان پایتخت که پس از هشت سال یک بار دیگر در آستانه قهرمانی قرار دارند برای رسیدن این خواسته راه اهنی را پیش رو دارند که به شدت خطر سقوط را احساس می کند. شاگردان برانکو که ۲ هفته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند پس از شکست مقابل نفت مقداری از قهرمانی دور شدند اما برتری مقابل گسترش فولاد در تبریز و پیروزی تراکتورسازی در تهران مقابل استقلال امید را به پرسپولیسی ها برگرداند. انها که هم امتیاز با استقلال خوزستان هستند به علت اینکه تفاضل گلشان از آبی های خوزستان کمتر است در رتبه دوم جدول قرار دارند و یکی از راه های قهرمانی سرخپوشان برد مقابل راه آهن با اختلاف گل زیاد است. راه آهنی ها نیز در این بازی برای ماندن در لیگ تلاش می کنند؛ شاگردان توپالیدیس که به احتمال بسیار زیاد باید مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر با پرسپولیس بازی کنند امیدوار هستند با برتری مقابل سرخپوشان و تساوی تیم های سیاه جامگان و ملوان در بازی رو در رو، تیمشان را در لیگ برتر حفظ کنند.
استقلال خوزستان – ذوب آهن
ویسی به دنبال تاریخ سازی ، یحیی در راه علیمنصور
شاگردان ویسی فصل گذشته در آستانه سقوط بودند و برتری در بازی پلی آف مقابل مس کرمان آنها را در لیگ برتر نگه داشت. استقلال خوزستان از میانه های نیم فصل اول به جمع تیم های مدعی قهرمانی پیوست و تا آخرین هفته در رقابت با صدرنشینان باقی ماند و حالا حداقل ۵۰ درصد شانس قهرمانی دارد. تیمی که در ابتدای فصل هیچکس شانسی برایش قائل نبود حالا تمام معادلات را بر هم زده و اگر بتواند قهرمان لیگ شود تاریخ سازی عبدالله ویسی برای همیشه در خاطر فوتبالدوستان باقی خواهد ماند. اما حریف ویسی در این بازی تیم کوچکی نیست؛ ذوبی ها که در لیگ قهرمانان آسیا اقتدار خود را نشان دادند و فینالیست جام حذفی نیز هستند در بازی آخر حرف های زیادی برای گفتن دارند. یحیی گل محمدی که زمانی سرمربی پرسپولیس بود می خواهد با شکست استقلال خوزستان همان راهی را برود که علی منصوریان تیم نفت با برد مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رفت؛ بالا رفتن میزان محبوبیت و مقبولیت نزد هواداران.
صبای قم – استقلال
دایی روزنه امید آبی ها را کور می کند؟
آبی پوشان تا همین یک هفته پیش شانس اول قهرمانی بودند اما حالا کمترین شانس را برای رسیدن به جام دارند. شاگردان مظلومی باید با تیم علی دایی بازی کنند. تیمی که به راحتی در خانه به حریفان راه نمی دهد و همین کار را برای استقلالی ها از همیشه سخت تر خواهد کرد. دایی که دو سه هفته پیش پاسخ علی منصوریان را داد و گفت فراموش نکنید استقلالی ها هفته پایانی باید با ما بازی کنند مترصد فرصتی بود تا خود را به هواداران پرسپولیس ثابت کند. مظلومی هم در این بازی شاید آخرین حضور روی نیمکت استقلال را تجربه کند. نتیجه این بازی تاثیری بسیار زیادی در آینده کاری پرویز مظلومی دارد؛ باخت مقابل صبا در قم شاید جایگاه آبی پوشان را تا رتبه پنجم جدول تنزل دهد و کاری کند کسب سهمیه آبی پوشان از طریق لیگ نیز به باد رود و اما برد استقلال در صورت شکست استقلال خوزستان و پرسپولیس در بازی هایشان جام را برای آبی پوشان به همراه دارد؛ هرچند که بعید است استقلال قهرمان شود اما در فوتبال هیچ چیزی از قبل قابل پیش بینی نیست.
سیاه جامگان – ملوان
فینال ته جدولی ها برای فرار از سقوط
تیم های سیزدهم و چهاردهم جدول در مشهد به مصاف هم می روند و بدون شک مهترین بازی فصل این دو تیم همین بازی است؛ پیروزی در این بازی حکم به بقای تیم پیروز می دهد و شکست در این بازی به معنی سقوط به لیگ یک است. تیم میزبان برای بقا در لیگ برتر فقط باید سه امتیاز را بگیرد و شاگردان احمد زاده در تیم ملوان در صورت کسب نتیجه مساوی به شرط از دست دادن امتیاز تیم راه آهن در بازی با پرسپولیس حکم بقا در لیگ را می گیرد. دوئل فرهاد کاظمی و محمد احمدزاده در این بازی می تواند بسیار دیدنی باشد.
تراکتورسازی – استقلال اهواز
امیر پاشا سهمیه فصل آینده پورشورها را می گیرد؟
قلعه نویی که هفته گذشته با برتری مقابل تیم سابقش به گفته خود از شرافت فوتبال دفاع کرد و مقبولیت از دست رفته اش نزد هواداران تراکتور را برگرداند حالا به دنبال این است که با کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده محبوبیت خود را بیش از این کند. سرخپوشان تبریزی در این بازی باید مقابل تیم از پیش سقوط کرده استقلال اهواز بازی کنند که به نظر بازی ساده ای می آید.  تراکتوری ها علاوه بر پیروزی در این بازی خانگی با اختلاف گل زیاد باید منتظر باشد تا تیم استقلال در بازی مقابل صبا شکست بخورد.
سایپا – نفت تهران
جدال تیم هایی با بحران های خود ساخته
خوردوسازان مانند تولیدات پر حرف و حدیث کارخانه شان، در این فصل فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتند؛ رفتن جلالی در دو هفته پایانی،‌استعفای پور غلامی و برکناری رضایی – مدیر عامل نارنجی پوشان حسابی تیم آنها را با چالش روبرو کرد. نفت هم در این فصل اگر چه شروع خوبی نداشت اما رفته رفته جایگاه خود را در جدول پیدا کرد هرچند مشکلات بسیار زیادی مالی و مدیریتی شاگردان منصوریان را در این فصل بسیار اذیت کرد. نفتی ها هنوز هم شانس رسیدن به رتبه سوم جدول را روی کاغذ دارند؛ پیروزی با اختلاف گل زیاد، شکست تیم استقلال در بازی با صبا و امتیاز از دست دادن تراکتورسازی در بازی مقابل استقلال اهواز نفتی ها را به رتبه سوم جدول می رساند.
فولاد خوزستان – گسترش فولاد تبریز
 به دنبالی پایانی خوب
تیم فولاد که مدتها خطر سقوط را احساس می کرد سرانجام در لیگ ماندگار شد؛ شاید این بازی آخرین باری باشد که اسکوچیچ روی نیمکت فولاد می نشیند. گفته می شود این مربی کروات یکی از گزینه های فصل بعد تیم استقلال است. گسترش فولاد نیز که با کمالوند در این فصل بازی های خوبی ارائه داد نیز تا دو – سه هفته پیش جزو تیم هایی بود که شانس کسب سهمیه را داشتند اما شکست مقابل پدیده در مشهد و سپاهان در اصفهان و تساوی خانگی مقابل استقلال خوزستان آنها را از هدفشان دور کرد. حالا کمالوند با برد در این بازی می تواند تنها رتبه تیمش در جدول را یکی دو رده بالاتر ببرد.
سپاهان – پدیده
پایان کابوس های همیشه قهرمان!
مدفع عنوان قهرمانی که هوادارانش با شعار “ما سپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم” این تیم را تشویق می کنند باید خیلی خوشحال باشند که لیگ به ایستگاه پایانی رسید. فصل کابوس وار طلایی پوشان دیار زاینده رود با حسین فرکی شروع شد و عملکرد این مربی در هفته های ابتدایی نسبتا خوب بود اما اختلاف نظر فرکی و نویدکیا به جدایی سرمربی انجامید و استیماچ کروات جایگزین فرکی شد. اما استیماچ نیز خیلی زود با کاپیتان های تیمش به مشکل خورد و نویدکیا و عقیلی را از تیم کنار گذاشت؛ حذف از لیگ قهرمانان با استفای استیماچ همراه شد و سکان هدایت طلایی پوشان به زاغی نژاد رسید. حالا تنها دلخوشی سپاهانی ها این است که لیگ را با برد مقابل پدیده و حضور در رتبه های تک رقمی جدول به پایان برسانند.
همه بازی های هفته سی ام از ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۴ اردیبهشت آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =