اکتشافات در سیاه‌جنگل خاش نتیجه داد/ وجود ۱۰ تن طلای خالص در منطقه

رئیس سازمان معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به‌دنبال اکتشافات صورت گرفته در ناحیه سیاه‌جنگل شهرستان خاش ۴.۵ تن ذخیره طلا کشف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری تسنیم، نادر میرشکار در زاهدان اظهار داشت: به‌دنبال اکتشافات صورت گرفته در ناحیه سیاه‌جنگل شهرستان خاش ۴.۵تن ذخیره طلا کشف شده است. که حاصل فعالیت‌های جدید اکتشافی در این منطقه است.

رئیس سازمان معدن و تجارت استان گفت: ذخیره فوق حاصل پایلوت اکتشاف در مساحتی به‌وسعت ۱۳۰هکتار است و گفته شده در این منطقه ۱۰ تن طلا وجود دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از جمله استانهایی است که معادن باارزش زیادی در دل ارتفاعات آن نهفته است و معادن طلای شناسایی شده با ذخیره بیش از ۱۰میلیون تن و بیش از یک گرم طلای خالص در هر تن از جمله معادن باارزش این استان است.

وی تصریح کرد: اقدامات اکتشافی از سوی سازمان زمین‌شناسی، گامی مؤثر در شناسایی ذخایر معدنی کشور خواهد بود و از این رو ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ۴۸هزار کیلومتر را به‌عنوان پهنه اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان به‌عهده گرفته و کار اکتشاف با کمک متخصصان و کارشناسان مربوطه در حال انجام است.

رئیس سازمان معدن و تجارت استان گفت: استان سیستان و بلوچستان روی کمربند ارومیه ــ دختر، قرار گرفته و یکی از محورهای طلا و مس کشور است و انجام اکتشافات جدید راهی برای شناساندن پتانسیلهای منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =