المانیتور: آیا جنگ سایبری میان ایران و عربستان آغاز شده است؟

المانیتور در گزارشی به احتمال آغاز جنگ سایبری میان تهران و ریاض پرداخت و نوشت ایران خود قربانی حملات سایبری آمریکا بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی نوشت: به دنبال حمله سایبری به وب سایت مرکز آمار ایران، برخی از سایت‌ها در ایران گمانه زنی کردند گروه تروریستی داعش یا عربستان سعودی، رقیب منطقه ای ایران، این حمله سایبری را انجام داده است. این حمله سایبری  پس از ۲ حمله مشابه به وب سایت آمار عربستان، که ۲۶ مه (۶ خرداد) رخ داد، انجام شد شک و تردیدها را درباره اینکه جنگ سایبری ایران و عربستان آغاز شده است افزایش داد.

یک وب سایت خبری در ایران اخیرا در گزارشی با تیتر “آغاز جنگ سایبری عربستان علیه ایران؟” نوشت: در حالی که بسیاری از سایت‌ها گمانه زنی می‌کردند که این وب سایت از سوی داعش، هک شده؛ اما به نظر می رسد که این سایت از سوی یک گروه سعودی هک شده است. سایت مذکور این گمانه زنی را درباره احتمال انجام حمله سایبری به مرکز آمار ایران از سوی داعش رد کرد زیرا این گروه هکری نام خود را “Da۳s” و نه “Daesh” اعلام کرده اند، نامی که هیچ گاه تاکنون از سوی داعش اعلام نشده است. اکانت توییتری داعس نیز از سوی اکانت‎های شناخته شده سعودی دنبال می‌شده است و این نتیجه گیری انجام شد یک گروه سعودی با حمایت ریاض این حمله سایبری را انجام داده است.
از سوی دیگر، تصاویر تهیه شده از وب سایت هک شده نشان می‌دهد که هکرها قصد داشتند ایران بداند آنها سعودی هستند و یا به عبارت دیگر آنها به دنبال نشان دادن این موضوع بودند.
برخی رسانه‌های دولتی ایران اعلام کردند یک منبع در مرکز آمار ایران خبر هک شدن سایت این مرکز را تکذیب کرده است، اقدامی که شاید تلاشی از سوی دولت “حسن روحانی،” رئیس جمهور ایران، برای کاهش تنش میان دو کشور باشد.
یک مقام ایرانی این مشکل سایت را طبیعی عنوان و تاکید کرد که هیچ ارتباطی با داعش و یا هیچ گروه دیگری ندارد.
این مقام ایرانی تاکید کرد که ما نباید این مسائل کوچک را بزرگ کنیم چرا که در کشور تنش ایجاد می‌کند.
سایت‌های ایرانی در این باره نوشتند: ایران خود قربانی حملات سایبری بوده است. آمریکا در پشت پرده حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران بوسیله ویروس اکستاکسنت بود. ویروسی که  به دلیل توانایی آن در ایجاد صدمات فیزیکی استفاده می شود.
این حمله بوسیله عربستان و با پشتیبانی پادشاهی سعودی انجام شد. اینطور که پیداست هکرها از اعلام هویت خود باکی نداشته و ضمن انجام اینکار خواستار انتقال پیام خود به ایران بوده‌اند.
در پایان المانیتور مدعی شد حملات اخیر هکرهای ایرانی به مرکز آمار عربستان سعودی پاسخی مشابه و به نوعی مقابله با همسایه غربی ‌اش بوده که به آغاز جنگ سایبری میان دو کشور خواهد انجامید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =