حمله هکرها از اروپا بود

وزیر ارتباطات با اشاره به حملات اخیر هکری به یک سایت دولتی ایران گفت: با بررسی های انجام شده مشخص شد آی پى هکر مربوط به اروپا بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،محمود واعظی در حاشیه همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران افزود: از گذشته برنامه های مختلفی برای صیانت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع، صرفا مربوط به کشور ما نیست، گفت: با بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد آی پی یکی از هکرها مربوط به اروپا بوده است.
واعظی همچنین گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات فردا برای تعیین تکلیف تعرفه های مخابراتی و اینترنتی تشکیل می شود،
وی درباره زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره ها گفت: در ۲۰ روز گذشته تست های مختلفی از اپراتورها داشتیم و در حال حاضر هیچکدام مشکلی ندارند و امیدواریم تا پایان هفته یا اوایل هفته دیگر اجرایی شود.
وزیر ارتباطات درباره فیلتر کانال های غیراخلاقی تلگرام نیز افزود: تلاش می کنیم این قبیل کانال ها مسدود شود و چند روش برای انجام این کار داریم.
واعظی گفت: خود تلگرام دنبال ارائه روباتی در این زمینه است، در عین حال فیلترینگ هوشمندی در این زمینه عملیاتی شده است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی قرار است درباره پیام رسان ها تصمیم گیری شود، دقیقا  چه موضوعی از شبکه ها بررسی می شود؟ گفت: این شورا سیاست را مشخص می کند و ما بر اساس آن دستورالعمل اجرایی می گذاریم.
واعظی افزود: حدود هفت هشت ماه روی این موضوع کار شده است و فکر می کنیم بتوانیم در جلسه امروز ساماندهی کلان داشته باشیم.
اولویت امسال رونق اقتصادى و ایجاد اشتغال است
وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات با تاکید برحفظ حقوق شهروندی گفت: اولویت امسال دولت، اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
محمود واعظى در همایش روابط عمومى هاى وزارت ارتباطات افزود: ما در این دولت معتقدیم در هیچ سازمانی نمی توانیم خود را از فرهنگ والای اسلامی جدا بدانیم و در فعالیت های خود از جمله فضای مجازی باید این مساله را مدنظر داشته باشیم.
وزیر ارتباطات گفت: ما برای رسیدن به هدف، از ابزارهای نادرست استفاده نمی کنیم.
دکتر واعظی افزود: گام های موثری برای ارتقای معیشت هموطنان در دولت یازدهم برداشته شده و این حق مردم است که چنین مطالبه ای از ما داشته باشند.
وزیر ارتباطات همچنین در خصوص تامین زیرساخت های فناوری اطلاعات گفت: ما باید در حوزه نرم افزار، تولید محتوا کنیم و به فکر صادرات آن باشیم؛ همچنین به اعتقاد من حوزه فناوری ، قابلیت ایجاد شغل در کشور را دارد.
حمایت از شرکت های دانش بنیان، اختصاص وام به بخش های سخت افزاری و نرم افزاری و توجه به اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات مهمی است که وزیر ارتباطات در این همایش به آن پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =