هوا خنک می شود

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در اغلب شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،امیر سرکرده با بیان اینکه امروز صبح شاهد کاهش دما در اغلب شهرهای کشور بودیم، گفت: از ۳۱ استان ۱۰ مرکز دمای کمتر از ده درجه داشته اند که حداقل دما مربوط به استان همدان با دمای پنج درجه بالای صفر بوده است.

وی با بیان اینکه با عبور جریان کم دامنه انتظار شرایط ناپایدار را در نوار شمالی کشور داریم خاطرنشان کرد: استان های آذربایجان شرقی،َ غربی ،اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، دامنه های شمال البرز و شمال شرق کشور (خراسان شمالی و رضوی ) باید منتظر رگبار و رعد و برق و بادهای شدید لحظه ای باشند.
سرکرده ادامه داد: این استان ها فردا بعد از ظهر نیز باید منتظر رگبار و رعد و برق و بادهای شدید موقتی باشند.
این کارشناس هواشناسی به ناپایدار بودن وضعیت هوا در ارتفاعات البرز اشاره کرد و گفت: رگبار و رعد و برق در ارتفاعات البرز پیش بینی می شود.
سرکرده با بیان اینکه در شرق و جنوب شرق کشور (استان های سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی) بادهای ۱۲۰ روزه همچنان ادامه دارد افزود: تولید گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق انتظار می رود.
وی گفت: وزش باد شدید در مرکز و غرب کشور نیز پیش بینی می شود که در این نواحی تولید گرد و غبار خواهد کرد.
کاهش دو درجه ای دمای هوای تهران
سرکرده دمای هوای امروز تهران را ۲۳ درجه عنوان کرد و افزود: این دما در مقایسه با روز گذشته ۴ درجه کاهش یافته و امروز در گرمترین ساعات حداکثر دما به ۳۱ درجه بالای صفر خواهد رسید که نسبت به روز گذشته دو درجه خنک تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =