کاهش نرخ سود با توجه به نیاز بازار

معاون اقتصادی بانک مرکزی: کاهش نرخ سود بانکی با توجه به نیاز بازار صورت می گیرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،پیمان قربانی بیان کرد: طی دو سال اخیر هرگونه تصمیمی در زمینه نرخ سود بانکی از طرف بانک مرکزی با توجه به تمام جوانب بوده و به همین علت هیچ گونه تلاطمی در بازارهای موازی مثل بازار ارز و سکه به وجود نیامده است.

وی ادامه داد:‌ بانک مرکزی به اقتضایات کلان بازار، بازارهای دارایی و شرایط بانک ها توجه کرده و بعد تصمیمات خودش را به اجرا در می آورد.
قربانی با بیان اینکه بازار ارز ما طی چند سال اخیر از ثبات خوبی برخوردار بوده است گفت: اگر نواسانی هم در بازار طلا مشاهده نمی شد به خاطر حملات سفته بازی نبوده بلکه بخاطر نواسانات موجود در بازارهای جهانی طلا بوده است.
وی افزود: ما هیچ گونه نگرانی از تلاطم بازارهای موازی نداریم و اقدامات بانک مرکزی سبب هیچ گونه تلاطمی در بازارهای موازی نبوده است.
معاون اقتصادی بانک مرکزی در خصوص راهبرد بانک مرکزی در جهت نرخ های سود گفت: نرخ سود سپرده ها و تسهیلات باید از تناسب منطقی با متغیرهای کلان اقتصادی مثل نرخ تورم برخوردار باشد و هیچ گاه سیاست سرکوب مالی را به همراه نداریم لذا نرخ سود سپرده ها در حال حاضر همچنان مثبت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =