سامانه یک‌پارچه هشدار حملات سایبری در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به هشدارهای سازمانها و نهادهای کشور قبل از حملات سایبری دو هفته اخیر گفت: در پی ایجاد سامانه یک‌پارچه هشدار حملات سایبری در کشور هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از تسنیم،رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به هشدارهای سازمانها و نهادهای کشور قبل از حوادث حملات سایبری دو هفته اخیر گفت: هم‌اکنون سامانه یک‌پارچه‌ای که به‌صورت برخط همه سازمانها و دستگاهها را از احتمال حملات سایبری مطلع کند وجود ندارد، اگرچه در پی ایجاد آن هستیم و امیدواریم در کوتاه‌مدت این سامانه تکمیل شود.

سردار جلالی افزود: حملات دوهفته اخیر حملات پیش پا افتاده‌ای بود که عمق نداشت و بیشتر به خودنمایی سایبری شبیه بود.

وی گفت: بر اساس وظایف قانونی ما به سازمانهای مختلف هشدارهای امنیتی می‌دهیم که اگر رعایت نکنند با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با ابراز تأسف از نگاه فرهنگی برخی مسئولان مرتبط با امنیت فضای سایبری کشور نسبت به محصولات خارجی در مقایسه با تولیدات داخل گفت: این سازمان همواره از شرکت‌های دانش‌بنیان سایبری داخلی حمایت می‌کند و ما مطمئنیم اگر در این زمینه حمایت‌های لازم صورت گیرد نیازی به خرید از خارج کشور نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =