چرا برخی از بازخوانی حوادث فتنه ۸۸ و مردود شدن برخی خواص بی‌بصیرت به خود می‌لرزند/ مردم نامه بدون سلام زبیرهای زمان را فراموش نمی‌کنند

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک گفت: چه کسانی از شفاف سازی فسادهای اقتصادی، از افشای بدعهدی‌های‌ آمریکا، پیگیری نجومی بگیرها ناراحت می‌شوند؟ چرا برخی از بازخوانی حوادث فتنه ۸۸ و مردود شدن برخی خواص بی‌بصیرت به خود می‌لرزند؟

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، ابراهیم ساریخانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک اظهار کرد: فتنه ۸۸ و درگیری کشور در یک دفاع مقدس ۸ ماهه به اذعان عزیزانی که هم دوران جنگ تحمیلی را درک کرده بودند و هم دوران فتنه ۸۸ را، به مراتب سنگین‌تر از ۸ سال دفاع مقدس بود، چراکه به فرموده رهبر عظیم‌الشأن انقلاب سال‌ها باید بگذرد تا ابعاد خطرناک این فتنه برای همگان مشخص شود.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ به معنای واقعی کلمه یک جنگ احزاب تمام و کمال علیه تمام آرمان‌های مقدس انقلاب و امام بود، چراکه هیچ‌گاه در تاریخ انقلاب اسلامی تمامی گروه‌های معاند از آمریکا، رژیم صهیونیستی، بهایی‌ها و منافقین خلق گرفته تا از انقلاب بریده‌ها و اراذل و اوباش خیابانی و گروهک‌های خبیثی چون جند‌الشیطان، اینچنین هماهنگ عمل نکرده بودند.

*نقش‌آفرینان فتنه درصدد فرصتی دوباره برای دمیدن در آتش فتنه‌ای جدید هستند

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک بیان کرد: مسلماً فتنه ۸۸ با اقتدار و حضور مردم فروکش کرده است، لکن بسیاری از نقش‌آفرینان آن هنوز هم نفس می‌کشند و درصدد فرصتی دوباره برای دمیدن در آتش فتنه‌ای جدید هستند.

ساریخانی اضافه کرد: برخی مسؤولان از سخنرانی‌هایی که اخیراً جریان جوان و مؤمن دانشجو در تریبون‌های مقدس نماز جمعه داشته‌اند، اظهار ناراحتی کرده‌اند و گفته‌اند این سخنرانی‌ها تندروی است، قبل از هرگونه قضاوت باید دید مگر چه مطالبی توسط جوانان در این خطبه‌ها طرح می‌شود که به برخی آقایان برخورده است، چه کسانی از شفاف‌سازی در زمینه فسادهای اقتصادی از این تریبون‌ها ناراحت می‌شوند؟ چه کسانی از افشای بد عهدی‌های آمریکا ناراحت شده‌اند؟ خاطر چه کسانی از پیگیری برخورد با نجومی‌بگیرها مکدر شده است؟ چرا برخی آقایان از بازخوانی حوادث فتنه ۸۸ و مردود شدن برخی خواص بی‌بصیرت به خود می‌لرزند؟

وی تصریح کرد: برادران و خواهران نمازگزار فرزندان شما در بسیج دانشجویی ناظر به بیانات مولا و مراد خویش اعلام می‌دارد؛ هیچ‌گونه اهمیت و جایگاهی برای اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی یا اصلاح‌طلب مدرن و این قبیل الفاظ قائل نیست، مبادا فریب القاب و اسامی را بخوریم، حضرتمان فرمودند که نگاه کنید به محتواها و عملکردها، امروز ۲ جریان در کشور وجود دارد؛ جریان انقلابی و جریان ضد انقلاب، از این پس افراد و گروه‌ها ذیل این دو جریان تعریف می‌شوند.

*متأسفانه بعضاً عده‌ای دارای منصب و مسؤولیت هنوز درصدد محو کردن ابعاد فتنه و عملکرد نقش‌آفرینان اصلی آن هستند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک یادآور شد: روز گذشته در حالی سالروز نهم دی‌ماه را پشت سر گذاشتیم که طبق فرمایشات امام جامعه و با وجود قیام میلیونی امت اسلامی و سرکوب فتنه عظیم ۸۸ هنوز هم عده‌ای که متأسفانه بعضاً دارای منصب و مسؤولیت هستند درصدد محو کردن ابعاد فتنه و عملکرد نقش‌آفرینان اصلی آن برآمده‌اند، این جریان بداند یا نداند قدم در راه انحرافی گذاشته و نباید فراموش کند که مردم نامه بدون سلام و والسلام زبیرهای زمان را فراموش نخواهند کرد.

ساریخانی تبیین کرد: مردم نقش آقازادگان گردن‌کلفت برخی السابقون انقلاب در تحریک اوباش در حمله به مردم را فراموش نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: مردم فراموش نمی‌کنند که چه کسی گفت اگر تقلب شد بریزید در خیابان‌ها، مردم فراموش نمی‌کنند که چه کسی با خداجو خواندن توهین‌کنندگان به عاشورا و امام حسین(ع) و مساجد، نظام را متهم به جنایت و کشتار می‌کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک تأکید کرد: مردم فراموش نمی‌کنند که بهایی‌ها و منافقین جنایتکار و عبدالمالک ریگی و رژیم منحوس صهیونیستی از چه کسی حمایت کردند.

*آقایانی که دم از امام، نظام و دفاع از انقلاب می‌زنید، چرا با حمایت و در برخی موارد با سکوت خود فتنه را تأیید کردید

ساریخانی ادامه داد: آقایانی که دم از امام، نظام و دفاع از انقلاب می‌زنید، چرا به سؤال رهبری جواب نمی‌دهید؟ چرا هنوز و بعد از گذشت هفت سال حاضر به محکوم کردن فتنه و سران آن نیستید، مگر در فتنه شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» سر داده نشد؟ چرا با حمایت و در برخی موارد با سکوت خود آن را تأیید کردید؟

وی بیان کرد: عجبا که ظاهراً جای ظالم و مظلوم تغییر کرده، اخیراً جریانی که متأسفانه تعدادی از آنان دارای مناصبی نیز هستند علی‌الدوام بر طبل غیر قانونی بودن حصر می‌کوبند، شما که مدعی حقوق بشر شده‌اید و دم از روشنفکری می‌زنید، اول بیایید و جواب خون‌های ریخته شده را بدهید، بیایید و جواب خسارت‌های وارد شده به کشور را بدهید، بیایید و جواب امیدوار شدن دوباره دشمن و تحریم‌های دوباره اقتصادی که ریشه در فتنه ۸۸ دارد را بدهید.

*حصر سران فتنه سنت حکومتی حضرت امیر(ع) بود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک گفت: شما رفع حصر کسانی را می‌خواهید که توهین‌کنندگان به سید‌الشهدا و آتش‌زنندگان خانه خدا را مردم خداجو نامید، شما رفع حصر کسانی را می‌خواهید که برای زیرسؤال بردن نظام، در مجلس ختم انسان زنده حاضر شدند، یادتان رفته که جمعیت میلیونی مردم در روز ۹ دی چه شعارهایی می‌دادند و اعدام چه کسانی را خواستار بودند؟ شما که دم از خط امام می‌زنید کور هستید و نمی‌بینید که سران فتنه مفسد‌فی‌الارض هستند و بارها توسط مردم اعدام فکری شده‌اند، شما که ادعای تاریخ‌شناسی دارید، یادتان رفته امیر‌المومنین با فتنه‌گران چه برخوردی کرد؟ حصر سران فتنه سنت حکومتی حضرت امیر(ع) بود.

*سال گذشته یکی از مدیران ارشد اجرایی در استان مرکزی با وجود سوالات متعدد دانشجویان حاضر به بیان موضع خود در قبال فتنه ۸۸ نشد

ساریخانی اظهار کرد: متأسفانه امروز در برخی از عرصه‌های مسؤولیتی از کسانی استفاده شده که اصولاً حاضر به بیان موضع شفاف و صریح در قبال فتنه نیستند، سال گذشته یکی از مدیران ارشد اجرایی در استان مرکزی با وجود سؤالات متعدد دانشجویان حاضر به بیان موضع خود در قبال فتنه ۸۸ نشد، بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی انقلابی که مفتخر به دریافت مأموریت مطالبه‌گری از لسان مبارک رهبر معظم انقلاب شده است، بار دیگر از این مسؤول می‌خواهد که این ایام را مغتنم شمرده و موضع صریح و شفاف خود در قبال فتنه ۸۸ با مردم در میان بگذارد.

وی خطاب به این مسؤول گفت: نمی‌شود که داعیه دفاع از نظام، مردم و انقلاب را داشت، اما در برابر کسانی که عکس امام را پاره کردند و کشور را تا لبه پرتگاه بردند، سکوت کرد، امیدواریم این مسؤول آن قدر شجاعت و مردانگی داشته باشد که نظر خود را صریح و شفاف در قبال کسانی که ۸ ماه کشور را در بحران امنیتی فرو بردند، اعلام کند، ناگفته پیداست که امت شهیدپرور و افکار عمومی بهترین قاضی در قبال این مسئله هستند.

* آن چیزی که امروز گریبان مردم را گرفته و آنان را زیر فشار قرار داده، نه کنسرت است و نه سیب و گلابی‌های برجامی

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شرایط فعلی کشور ادامه داد: متأسفانه طی چند سال گذشته برخی مسؤولان به جای رفع معضلاتی چون بیکاری، رکود تورمی و گرانی‌ها علی‌الدوام آدرس انحرافی می‌دهند، آن چیزی که امروز گریبان مردم را گرفته و آنان را زیر فشار قرار داده، نه کنسرت است و نه سیب و گلابی‌های برجامی!

ساریخانی بیان کرد: برخی به جای تلاش برای رفع این معضلات، دم از حقوق شهروندی می‌زنند؛ آیا در این حقوق شهروندی، فکری برای اشتغال جوانان مردم هم شده؟ آیا فکری به حال دلالان، مفسدان اقتصادی و رانت‌خوارها شده؟ آیا ساز و کاری برای برخورد با حقوق‌های نجومی‌بگیر تدوین شده، آیا نگاهی به سفره‌های خالی مردم شده، آیا نگاهی به فاصله بیش از حد طبقاتی شده؟

وی افزود: امروز به اذعان وزرای دولت «تدبیر و امید» قدرت خرید مردم کاهش یافته است و ایجاد اشتغال برای جوانان آن طور که باید ملموس نیست.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک تصریح کرد: مگر رئیس جمهور در صحبت‌های انتخاباتی نگفتند که مشکل افزایش قیمت و کار به دلیل عدم مشورت، خودشیفتگی و عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور است؟ پس چرا هم‌اکنون پس از گذشت بیش از سه و نیم سال از عمر دولت نه تنها ارزش پول ملی افزایش نیافته، بلکه به پایین‌ترین حد خود در این چند سال رسیده و قیمت دلار به بیش از ۴ هزار تومان رسیده است.

*چگونه است که برخی آقایان مسؤول افرادی که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند را ذخیره نظام معرفی می‌کنند

ساریخانی توضیح داد: چند روز پیش شاهد آن بودیم که منشور حقوق شهروندی رونمایی شد که تقسیم عادلانه بیت‌المال و رفاه بخشیدن به زندگی مردم را جزئی از ماده‌های آن آورده بودند، اما چگونه است که برخی آقایان مسؤول، افرادی که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند را ذخیره نظام معرفی می‌کنند.

وی گفت: چگونه است که به جای رفاه بخشیدن به زندگی مردم، شاهد آن هستیم یک مسؤول، طرح مسکن مهر را که برای مردم مستضعف قرار گرفته بود، مزخرف می‌نامد، مگر خود این مسؤول در کدام منطقه زندگی می‌کند؟

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک، خطاب به نمازگزاران اظهار کرد: حق شهروندی مردم این است که مردم بدانند و مطالبه کنند که چرا با وجود گذشت چند ماه از مطرح شدن حقوق‌های نجومی، نه تنها برخوردی با این افراد نشده که در مواردی آنها را امانت‌دار نظام معرفی می‌کنند. چرا سخنگوی دستگاه قضایی می‌گوید؛ گزارشی از دولت در باره حقوق‌های نجومی دریافت نکرده‌ایم؟

ساریخانی ادامه داد: آقایان مسؤول دوره این تاکتیک‌های نخ‌نما برای بازی با الفاظ رأی‌ساز گذشته است، مردم می‌فهمند که در مصداق‌یابی پوپولیستی فرقی بین توزیع سیب زمینی و حقوق شهروندی وجود ندارد.

وی بیان کرد: یکی از مسؤولان چند روز پیش گفت که رسانه ملی گاهی هم سخنان حضرت امام را پخش کند؛ حال که ایشان را دغدغه‌مند برای شنیدن سخنان امام یافتیم چند جمله از امام که گفته‌اند؛ آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند(جلد ۱۹ صحیفه امام)، آنهایی که به ما می‌گویند سازش کنید یا جاهل هستند یا مزدور (جلد ۱۸ صحیفه امام)، می‌خواهی ذلیل باشی برو پیوند کن با آمریکا همه این حرف‌ها تمام می‌شود جنـگ هیچ می‌شود و یک ملت عقب مانده و تا آخر تو سری خور و ضعیف ایجاد می‌شود (جلد ۱۹ صحیفه امام) را می‌گویم.

* ماحصل سه سال و نیم از عمر هشتاد میلیون ایرانی که صرف مذاکره و اعتماد به آمریکا شد، چه بود

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک افزود: حال این سؤال پیش می‌آید که سه سال و نیم از عمر هشتاد میلیون ایرانی صرف مذاکره و اعتماد به آمریکا شد، ماحصل آن چه بود؟، در قبال نابودی زیرساخت‌های هسته‌ای مانند نابودی قلب راکتور اتمی اراک، جمع‌آوری سکوها و تأسیسات فردو و هزاران سانتریفیوژ، چه به دست آوردیم؟ در قبال دلسردی و بی‌انگیزه شدن دانشمندان و متخصصان هسته‌ای چه به دست آورده‌ایم و در قبال به هدر رفتن خون شهدای هسته‌ای چه برای ما به ارمغان آوردید؟

ساریخانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی مذاکرات بارها نسبت به بدبینی به آمریکا و نتیجه بخش نبودن مذاکرات تأکید کردند، اما با این حال به دلیل ایجاد ادراک غلط در ذهنیت بخشی از جامعه مبنی بر حل مشکلات از طریق مذاکرات و تشدید این ادراک با ادعاهای جریان غرب‌گرا و کدخدا باور، اجازه دادند تا مذاکرات انجام بپذیرد و از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند تا بعداً بهانه‌ای باقی نماند.

وی یادآور شد: آنچه که امروز اثبات شده، نگاه دقیق امام خامنه‌ای در خدعه‌گری و فریب‌کار بودن آمریکایی‌ها و خسارت برجـــام است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک گفت: اخیراً گفته شده که یکی از مسؤولان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفته که اشتباه کردم که به جان کری اعتماد کردم، در صورتی که این مطلب درست باشد یک سؤال پیش می‌آید، آیا مردم ما نامحرم هستند که گفتن این صحبت‌ها محرمانه است و پخش نشود.

ساریخانی اظهار کرد: نمازگزاران محترم همه این اتفاقات تلخ و ناگوار یک زیبایی هم داشت و آن جمله تاریخی امام خامنه‌ای در مهرماه سال گذشته بود که در نامه خود به رئیس جمهور در ارتباط با برجام فرمودند: «گمان می‌رود از جمله مسائل به یاد ماندنی و عبرت‌آمیز جمهوری اسلامی باشد»، حال انتظار می‌رود تیم هسته‌ای با وجود تلاش‌های قابل تقدیر حتی‌الامکان این جمله حضــرت آقـا را نادیده نگیرند و از آنها خواهش می‌کنیم که خاطرات خود را دقیق و صادقانه بنویسید تا آیندگان نیز دوباره مرتکب به این خطای بزرگ نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =