نامه تاریخى امام(ره) به گورباچف برگرفته از تفکر مکتب وحى و معارف قرآنى بود

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شریف‌آباد با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخى امام خمینى(ره) به رهبر شوروى سابق‌‌ گفت: نامه تاریخى امام(ره) به گورباچف برگرفته از تفکر مکتب وحى و معارف قرآنى بوده و با هدف ابلاغ نداى فطرت و پیام توحید وکارآمدى دین اسلام و معارف قرآنى در پاسخ‌گویى به نیازهاى فکرى و اعتقادى نسل معاصر بود.

http://www.hodhodnews.ir/images/20161231/6322496989.jpg
به گزارش طبس نیوز به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم خداپرست امام جمعه شریف آباد پاکدشت در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۰ دی ماه این شهر در ادامه مباحث لقمه حرام به درآمد از طریق غناء اشاره و گفت : کسب درآمد از طریق غناء و موسیقی از جمله درآمدهای حرام است که در قرآن و روایات بدان تاکید شده است.

ملاک موسیقی حرام

خطیب جمعه شریف آباد با اشاره به ملاک موسیقی حرام اظهار کرد: موسیقی حرام آهنگی است که انسان را از حالت طبیعی خارج ‌کند.

حجت الاسلام خداپرست هر موسیقى لهو و مطربی که در مجالس عیش و نوش نواخته می شود را حرام دانست و گفت: چنین موسیقی‌هایی باعث می‌شود که انسان از خداوند متعال وفضائل اخلاقى دور بماند و باعث می‌شود انسان را به سمت بى‌بند وبارى وگناه سوق دهد.

وی افزود: بعضی افراد سرمایه‏‌هاى خود را براى بیهودگى و گمراه ساختن مردم به کار مى ‏گیرند، و بدبختى دنیا و آخرت را براى خود مى‌خرند.

معنی لهو الحدیث

امام جمعه شریف آباد به تبیین معنای لهْوَ الْحَدِیث که در قرآن کریم به آن اشاره شده پرداخت و گفت: لهو الحدیث، مفهوم وسیع وگسترده‏ اى دارد که شامل گمراهی اعتقادى و اخلاقى می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: هرسخن و آهنگ سرگرم کننده ای که انسان را به بیهودگى یا گمراهى مى‏ کشاند، سخنان سخره آمیزکه موجب تضعیف پایه‏‌هاى ایمان ‏شود، پیامک‌ها، لطیفه‌ها، لهجه‌ها، کاریکاتورهای ضد دین و مذهب، بازی در فیلم‌هایی که دین را به سخره می‌گیرند را شامل می‌شود.

نامه تاریخی امام به رهبر سابق شوروی برگرفته از تفکر وحی و قرآن

حجت الاسلام خداپرست در خطبه دوم نماز با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخى امام خمینى(ره) به رهبر شوروى سابق‌‌ گفت:نامه تاریخى امام(ره) به گورباچف برگرفته از تفکر مکتب وحى و معارف قرآنى بود، و با هدف ابلاغ نداى فطرت و پیام توحید و کارآمدى دین اسلام و معارف قرآنى در پاسخ‌گویى به نیازهاى فکرى و اعتقادى نسل معاصر بود.

خطیب جمعه شریف آباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولین سالگرد شهادت روحانى برجسته شیعى شهید شیخ باقر النمر گفت: جرم شیخ نمر دفاع شجاعانه از عزت و کرامت مسلمانان به ‌خصوص شیعیان مظلوم عربستان و انتقاد صریح از سردمداران آل سعود بود.

حجت‌الاسلام خداپرست با تشکر از مردم عزیز جهت حضور در مراسم گرامیداشت ۹ دی در شریف آباد گفت: ۹ دی نمایش شرف و غیرت ملت بود.

اهداف دشمن از طراحی فتنه سال ۸۸

وی با اشاره به هدف دشمن از طراحی فتنه ۸۸ بیان کرد: دشمن با فشارهای نظامی، روانی، جنگ نرم و تحریم، به‌دنبال تضعیف عناصر قدرت نظام اسلامى، از جمله حضور حماسی ملت ایران دردفاع از نظام اسلامى بود، وقتی دشمن از این هدف بازماند، به فکر تغییر رفتار سیاسی بعضی مسئولین و درنتیجه پیدا کردن راهی برای حمایت از عوامل نفوذی وابسته خود در ایران بود و فتنه ۸۸ را طراحی واجراء نمود.

خطیب جمعه شریف آباد نهم دی را تقابل حق و باطل دانست و گفت: حادثه‌ ۹ دى یکی از جلوه‌های قدرت جمهورى اسلامى در برابر استکبار بود.

وی ادامه داد: جریان ۹ دی باران رحمت الهی بود بر فضای غبار آلود فتنه، هم ریزش داشت و هم رویش، از طرفی نمایش بصیرت دوستان و دلدادگان نظام اسلامی و قدرت مدیریت ولایت فقیه در بحرانها بود، و از طرفی ریزش عوامل نفوذی و وابسته به کانون های قدرت مادی غرب بدست ملت بود.

امام جمعه شریف آباد خاطر نشان کرد: برخی در تلاش برای رفع حصر سران فتنه هستند، در صورتی که جرم سران فتنه تشویق و ترغیب دشمن به دخالت و چشم طمع داشتن به کشور، عبور از قانون و ایجاد آشوب و شرارت و خودکامگى، بستن تهمت بزرگ تقلب به نظام مقدس اسلامی که برخاسته از افکار بلند دینی امام راحل وخون شهدای بزرگ بود ، از بین بردن اعتماد مردم به نظام اسلامى و ارکان آن، آتش زدن خیمه های حسینی، نشانه رفتن اصل ولایت فقیه که ولایت رسول الله و ائمه است، بود.

امام جمعه شریف آباد گفت: سران فتنه ۸۸ مجرم هستند و حصر، لطف نظام در حق آنهاست. امروز عده ای از زندانیان و تبعیدیان فتنه درسایه لطف نظام درکشور و همین شهرستان دارای مسئولیت اند اما هنوز حاضر به اظهار پشیمانی نیستند.

حجت الاسلام خداپرست با بیان اینکه جایگزین رفع حصر، آزادی نیست، اعدام است، گفت: کسانی که در خانه ملت، حنجره خود را به آمریکا وصهیونیست اجاره داده اند و فریاد از رفع حصر می‌زنند، میگویند سخن از فتنه کاسبکارانه است.

امام جمعه شریف آباد ضمن تذکر نسبت به اینکه فتنه پایان نیافته است گفت : باید دقت کرد فتنه به معنای ولایت گریزی، دنیاطلبی و خود محوری است و این زنگ خطر ممکن است مجددا تکرار شود.

امیرمحسن سلطان احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =