رهبر حزب سعادت ترکیه: حمله تروریستی استانبول تلاشهای صلح در منطقه را هدف گرفت

آنکارا- ایرنا- تمل کارا ملااوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه در واکنش به حمله تروریستی بامداد امروز در استانبول که دست کم ۳۹ کشته و ۶۵ زخمی دارد، گفت: این حمله تروریستی در شرایطی صورت گرفت که همکاری ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه، امید به صلح را افزایش داده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، کاراملا اوغلو در بیانیه مکتوب خود، حمله تروریستی بامداد امروز در یک کلوپ شبانه در استانبول را به شدت محکوم کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف این حمله تروریستی، خرابکاری در فعالیت های صلح بین کشورهای مهم منطقه است.
رهبر حزب اسلامگرای سعادت بیان کرده است: وقوع این حمله به دنبال ترور آندره کارلوف سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا در دوره اخیر، هم از نظر نحوه طراحی حمله و هم از نظر مکان و زمان انتخاب شده، بسیار دقت انگیز است.
وی با اشاره به اینکه همه تایید کرده اند که در دوره اخیر همکاری سه کشور ایران، ترکیه و روسیه امید به صلح در سوریه و راه حل سیاسی را به شدت افزایش داده است، گفت: در چنین فضایی مهمترین هدف یک چنین حمله ای، خرابکاری در فرایند صلح در سوریه م تواند باشد.
عثمان یلماز دبیرکل حزب وطن ترکیه نیز هدف این حمله تروریستی را ضربه زدن به استقلال، برادری، اقتصاد و صلح منطقه ای عنوان کرد.
بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه نیز امروز به دنبال عیادت از مصدومان حمله تروریستی بامداد امروز در استانبول به خبرنگاران گفت: هدف تروریسم ضربه زدن به وحدت و برابری مردم ترکیه است.
به گفته او، تروریسم، دغدغه مشترک جامعه جهانی است اما با ترور نیز نمی توان به جایی رسید.
او تاکید کرد که ترکیه به مبارزه بی امان خود با تروریسم که به ویژه با استفاده از خلاء قدرت در عراق و سوریه رشد و نمو کرده است، ادامه خواهد داد.
ییلدریم ادعای این که مهاجم با پوشیدن لباس بابانوئل وارد کلوپ شبانه شده است را رد کرد و گفت: مهاجم بعد از ورود به محل با کشتن یک پلیس و یک شهروند، مشتریان داخل کلوپ را به رگبار بسته و سپس با به جای گذاشتن اسلحه خود، با استفاده از اغتشاش و هرج و مرج از محل حادثه خارج شده است.
خاورم/۲۰۱۱/۱۹۰۵**انتشار دهنده: حسن فاخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =