توسعه کتابخانه‌های مشگین‌شهر نیازمند استفاده از ظرفیت خیران است

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: انتظار می‌رود که از ظرفیت خیران برای توسعه کتابخانه‌های شهرستان مشگین‌شهر استفاده شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود که بتوانیم از ظرفیت خیران برای توسعه کتابخانه‌های شهرستان مشگین‌شهر استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به گسترش رسانه‌های الکترونیکی محتوای کتاب‌ها باید متناسب با خواسته‌ها و مطالبات جوانان و علاقمندان باشد که در همین راستا توسعه کتابخانه‌ها از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار داده شود و ما از خیران انتظار داریم که برای توسعه کتابخانه‌ها همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: نیاز است که تدابیر لازم در راستای افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان افزایش یابد تا بتوانیم از این طریق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را بیش از پیش ترویج دهیم و مردم را به مطالعه و کتابخوانی ترغیب و تشویق کنیم.

رحیمی‌زاد تصریح کرد:‌ کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان مشگین‌شهر از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود برای توسعه فضاهای کتابخوانی از حمایت و همکاریهای مسئولان مربوطه استفاده شود تا بتوانیم از این طریق بسترهای لازم و مناسب را برای علاقمندان به وجود آوریم.

وی بیان کرد: توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ‌سازی فرهنگ کتابخوانی فقط محدود به اعتبارات دولتی نمی‌شود بلکه در این راستا نیاز است که از حمایت خیران برای توسعه فضاهای کتابخوانی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی استفاده شود و دغدغه و نگرانی مردم از این بابت برطرف شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر افزود: فضای رسانه‌ای کشور در زمان دولت یازدهم تحول بزرگی یافته که هم‌اکنون شاهد افزایش رسانه‌های جمعی از بعد آماری و تنوع مطالب هستیم و خوشبختانه در دولت یازدهم این رویداد مهم اتفاق افتاده است.

هشتمین شماره فصلنامه «خط هشت» منتشر شد
سردبیر فصلنامه خط هشت گفت: فصلنامه تخصصی «خط هشت» در هشتمین شماره خود، عملیاتهای کربلای ۴ و ۵،  نقش بسیج در جامعه، مدافعان حرم و موضوعات مرتبط با دفاع مقدس را مورد واکاوی قرار داده است.

سیده صغری جوادی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید با ابزار روز و به دور از تحریف به نسل‌های آینده منتقل شود، افزود: با وجود فعالیت خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و فضای مجازی باز هم نشریات مکتوب نقش بسزایی در توسعه فرهنگی کشور و انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس دارند.

وی فصلنامه خط هشت را تنها نشریه تخصصی استان اردبیل در زمینه دفاع مقدس اعلام و بیان کرد: این نشریه با سرلوحه قرار دادن این دو فرمایش مقام معظم رهبری که اولا نگذارید دفاع مقدس فراموش شود و دوما نگذارید دفاع مقدس تحریف شود سعی دارد واقعیات دوران هشت سال جنگ تحمیلی و آموزه‌های آن را بیان کند.

سردبیر فصلنامه خط هشت با تاکید بر لزوم ایفای نقش پررنگ‌تر مطبوعات در انتشار وقایع دوران دفاع مقدس، اطلاع‌رسانی را ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: بازبینی واقعیات دوران دفاع مقدس و برجسته کردن آن می‌تواند پلی بین آن دوران و نسل حاضر و نسل‌های بعدی ایجاد نماید و از فراموش شدن آرمان‌های آن دوران پیشگیری نماید.

جوادی تصریح کرد: با اینکه بیش از سه دهه از آغاز جنگ گذشته است اما آنچه که پس از گذشت این سال‌ها باقی مانده بهره‌برداری از دفاع مقدسی است که در تاریخ ثبت کرده‌ایم .

وی اظهار کرد: غواص ۲۵ ساله،  از نواب تا شلمچه،  مدافعان حرم حماسه آفرینان امروز، اینجا هنوز جنگ تمام نشده،  فرهنگ بسیجی،  پوتین، اکسی توسین، خرده فرهنگ جبهه‌ها، بصیرت، راه روشن، یاد آن غروب، اکبر رسانه ای شد ولی در میان گمنامان، به یاد رشادت‌های علی و…  از جمله مطالب مندرج در هشتمین شماره خط هشت است.

فصلنامه خط هشت به صاحب‌امتیازی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس استان اردبیل، مدیرمسئولی علیرضا حسن‌زاده و سردبیری سیده صغری جوادی منتشر می‌شود و از مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های سپاه حضرت عباس واقع در میدان بسیج، جنب حسینیه ثارالله قابل تهیه است.

دوره آموزش «روخوانی و روانخوانی قرآن کریم» در اردبیل برگزار شد

مدیر مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره ۲ جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در راستای ترویج و ارتقاء سطح قرآن‌آموزی بین کارکنان دولت، دوره آموزشی «روخوانی و روانخوانی قرآن کریم» در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره ۲ جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار ‌شد.

محمد علیزاده این دوره را بستر مناسبی برای انس با قرآن دانست و گفت: این دوره آموزشی، مقدمات لازم جهت آشنایی کامل با قواعد، روخوانی صحیح، روانخوانی و مهارت‌های لازم و تخصصی جهت ارتقاء به سطوح بالاتر قرآن کریم را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از آذرماه آغاز شده بود خاطرنشان کرد:  این دوره ۲۸ ساعته که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره ۲ جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار می‌شد، پنجشنبه ۹ دیماه به پایان رسید و به فراگیرانی که بتوانند در آزمون کتبی و شفاهی این دوره نمره قبولی اخذ نمایند گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس « توفان به روایت نوح » در زندان اردبیل

رئیس بازداشتگاه استان اردبیل اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حماسه تاریخی ۹ دی ۸۸ با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه اردبیل،‌ نمایشگاه پوستر با عنوان «توفان به روایت نوح» در بازداشتگاه استان اردبیل برگزار گردید .

پورسیف‌الهی گفت: این نمایشگاه در راستای آگاهی افزایی مددجویان بازداشتگاه با محوریت «بازخوانی فتنه ۸۸ ،‌دستاوردهای فتنه برای انقلاب،‌ ضرر و زیانهای فتنه،‌ ارتقا و اعتلای جایگاه رهبری و ریزشها و رویشهای جدید» و به منظور یادآوری جلوه وحدت اقشار ولایتمدار در مقابل عوامل فتنه،‌ برگزار شد.

وی با اشاره به حادثه تاریخی ۹ دی ماه سال ۸۸،‌ این روز را نماد قانون گرایی و پشتیبانی مردم فهیم از ولایت دانست و بیان کرد: نقشه عوامل فتنه و حامیان پشت پرده در این قضیه در مقابل بصیرت و مدیریت مقام معظم رهبری و ولایتمداری مردم نقش بر آب شد و به جهانیان ثابت شد که انقلاب در مسیر مردمی خود در حرکت و تداوم است.

پایان‌نامه‌های دانشجویی حوزه محیط زیست در اردبیل حمایت می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه شورای پژوهشی و فناوری با اشاره به اولویت های پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از جمله پسماند در حوزه آب، خاک و فاضلاب اظهار داشت: مرکز تحقیقات محیط زیست استان اردبیل از پایان‌نامه‌های دانشجویی که به اولویتهای زیست محیطی استان بپردازد حمایت می‌کند.

محمد خداپرست افزود: پروپوزالهای تایید شده به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می شوند و پس از تایید نهایی و اختصاص اعتبار پژوهشی، مطالعات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع پژوهش افزود: اعضای شورای پژوهشی، اولویتها را از لحاظ اهمیت اجرا به دو صورت مطالعاتی و پژوهشی تقسیم‌بندی می‌کنند و مطالعات طرحهای مدیریت منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و منطقه اثر طبیعی ملی سبلان از جمله طرح های انجام شده در استان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به معضل پسماند و تولید انواع پسماند از جمله پسماند پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی انجام مطالعه در این خصوص را بسیار مهم ارزیابی کرد و در راستای تعامل بیشتر شورای پژوهشی با دانشگاه های استان از برگزاری جلسات این شورا در دانشگاه های استان خبر داد.

برنامه‌های شورای عالی آموزش و پرورش در اردبیل تبیین شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه بررسی اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: شورای عالی آموزش و پرورش بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص مسائل تعلیم و تربیت رسمی کشور است.

علی ورودی با اشاره به لازم الاجرا بودن قوانین و مصوبات این شورا افزود: تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی آموزش و پرورش منعطف بوده و در صورت ارائه نظرات اصلاحی از سوی استانها قابل بررسی است.

وی درمورد جلسه آتی شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اعضای جلسه می‌توانند اهم اقدامات خود را در چهارچوب محورهای مشورتی، فرهنگ سازی، تبیینی، توجیهی و مدیریتی جهت طرح در شورای عالی آموزش و پرورش به صورت مکتوب ارائه کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به وجود خلاءهای قانونی احتمالی  در شورای عالی آموزش و پرورش، نظرات اصلاحی و سازنده اعضا را خواستار شد.

مردم ناظر عملکرد و خدمات مسئولان هستند

فرماندار شهرستان کوثر در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان اظهار داشت: برای مسئولان بهترین نتیجه رضایت مردم است چرا که مردم بزرگترین پشتوانه نظام بوده و خدمت بی منت به مردم و جلب مشارکت و اعتماد مردم نسبت به حاکمیت و دولت باید مد نظر همه مسئولان باشد.

علیرضا علیپور اقدامهای اساسی دولت تدبیر و امید در راستای رفع مشکلات و ایجاد رفاه عمومی را مطلوب و شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: عده ای در قالب گروه های سیاسی و به منظور بستر سازی های انتخاباتی، سیاه نمایی و تخریب دولت و تضعیف روحیه مردم را به یک روشی مذموم تبدیل کرده اند.

وی با تاکید بر لزوم خدمت جهادی مسئولان به مردم تصریح کرد: هر یک از دستگاههای اجرایی با تعامل و برنامه ریزی منسجم باید گامهای موثری در جهت اعتلای جامعه بردارند.

فرماندار شهرستان کوثر لزوم تلاش مدیران برای انجام وظایف سازمانی، تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی به مطالبات مردم و دولت، هماهنگی با مجموعه فرمانداری و بخشداری ها و عملیاتی کردن شعارها و برنامه های دولت را از جمله موارد ارزیابی مدیران دانست و گفت: ارائه گزارش عملکرد مدیران به رسانه ها برای اطلاع رسانی به افکار عمومی از موضوعات مهمی است که باید در حوزه کاری خود مورد توجه قرار دهند.

برگزاری دوره ضمن خدمت مدیران مدارس بیله‌سوار

دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان تحت عنوان "آشنایی با قوانین و مقررات سلامت اداری، ارتقای سلامت و مبارزه با فساد و صیانت از حقوق شهروندی" در دبیرستان ۱۷ شهریور و اتاق جلسه آموزش و پرورش برگزار شد.

در این دوره مطالبی در خصوص قوانین و مقررات سلامت اداری، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد و صیانت از حقوق شهروندی به صورت کارگاهی ارائه و نکات لازم جهت بهبود امور و ارتقای سلامت اداری، طرح تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی، ارتقای امنیت مدارس، رعایت قانون و مقررات حاکم در اداره و مدارس، رعایت قانون و مقررات مالی مدارس و رعایت منشور اخلاقی تأکید شد.

در این دوره آموزشی که ۱۴ ساعت و در مدت دو روز برگزار شد، روسای اداره‌های حراست، هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و هم چنین کارشناس مسوول اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل نیز حضور داشتند.

دیوارنگاری در شهر پارس‌آباد آغاز شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد گفت: چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد در سال جاری با موضوع ساماندهی گرافیک شهری و محیطی شهر مصوباتی داشت که یکی از آنها دیوارنگاری و طراحی مبلمان شهری با استفاده از توانمندی‌های هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان بود.

غریب منوچهری با قدردانی از ادارات و نهادهای دولتی و هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی شهرستان پارس آباد که در تعامل با یکدیگر طرح‌های خوبی را به دبیرخانه ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: دفتر امام جمعه، شهرداری، سپاه ناحیه پارس آباد، اداره امور برق و امور منابع آب مغان از جمله نهادهایی است که از این طرحها استقبال کرده‌اند.

وی افزود: دیوارهای جنب مزار شهدای گمنام، میدان امام حسین جنب مصلی، دیوار سینما انقلاب و ورودی محله جعفر قلی خانلو پارس‌آباد از جمله مکانهایی است که اجرای طرح‌ها با موضوعات زیبایی شهر، پیام‌های ارزشی و اجتماعی در آنجا شروع شده است.

دوره آموزش آنلاین طراحی نرم‌افزار اندروید و برنامه‌نویسی در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول مرکز چندرسانه‌ای و تلفن همراه دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری دوره آموزش آنلاین طراحی نرم افزار اندروید و برنامه نویسی تلفن همراه در اردبیل اظهار داشت: دوره آموزش آنلاین طراحی نرم‌افزار اندروید و برنامه‌نویسی تلفن همراه یادمان شهید رضایی‌نژاد ویژه فعالان فرهنگی و فضای مجازی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزان استفاده بالای عموم مردم از اپلیکیشن‌های اندرویدی و با تاکید بر اهمیت تولید محتوای غنی و فاخر در قالب‌های مختلف تلقن همراه افزود: ارائه این محتواهای غنی و در عین حال قابل استفاده برای عموم مردم، نیاز به دانش فنی و تخصصی تولید نرم‌افزارهای مربوطه دارد که با توجه به خلاء حضور نیروهای متخصص در این زمینه، سازمان فضای مجازی سراج  به منظور رفع این نیاز اقدام به برگزاری این دوره آموزشی کرده است.

ظفری با اشاره به شیوه برگزاری این دوره گفت: کلاسهای آموزشی این دوره، به شکل آنلاین و از طریق سامانه آموزش مجازی طراحی شده برگزار خواهد شد و افراد به راحتی حتی در منازل خود نیز می‌توانند از این دوره بهره برده و در آن شرکت کنند.

مسئول مرکز چندرسانه‌ای و تلفن همراه دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در اردبیل با بیان اینکه در این دوره، افراد دارای شرایط سنی ۱۷ تا ۲۵ سال می‌توانند شرکت کنند، تصریح کرد: امکان حضور و ثبت نام برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد که علاقه‌مندان برای ثبت نام اولیه باید از طریق سایت www.amoozeshnet.ir وارد فرم ثبت نام ویژه استان خود شده و نام خود را برای ورود به فرآیند گزینش ثبت کنند.

ظفری در مورد هزینه دوره بیان کرد: هزینه شرکت در دوره ۵۰ هزار تومان است که ۱۰ هزار تومان آن توسط دفتر استان پرداخت خواهد شد و افراد تا ۲۰ دی‌ماه امسال فرصت ثبت نام دارند.

مسئول مرکز چندرسانه‌ای و تلفن همراه دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در اردبیل با بیان اینکه این دوره از یکم بهمن آغاز می‌شود و تا اواسط اسفندماه ادامه دارد، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۸۲۸۶۹۹۵۰ تماس حاصل کنند.

وی اظهار کرد: متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی باید دارای ویژگی‌هایی از جمله آشنایی اولیه با برنامه‌نویسی جاوا و یا دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی و تلاش برای یادگیری برنامه‌نویسی و تعهد میانگین ۴ ساعت مطالعه و تمرین در روز و تعهد به تولید و انتشار دو پروژه اندروید در کافه بازار، پروژه ویژه پایان دوره آموزشی و پروژه مورد سفارش دفتر سازمان سراج در استان گیلان و در آخر امکانات اولیه برای برنامه نویسی از قبیل سیستم کامپیوتری و تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =