تحقق مطالبه رهبر انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن ضروری است/ ۵ هزار حافظ تا ۱۴۰۴ تربیت می‌کنیم

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی با بیان اینکه ۳۶۸ حافظ کل قرآن تا‌کنون تربیت شده‌اند، گفت: تربیت ۵ هزار حافط کل قرآن تا سال ۱۴۰۴ در افق چشم‌انداز موسسه قرار گرفته است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» مدیر موسسه فرهنگی، قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در مراسم تجلیل از ۳۸ حافظ قرآن استان تهران، ضمن تقدیر و تشکر از حافظان قرآن، گفت:  باید از اساتید و مدیرانی که برای تربیت این عزیزان تلاش کردند نیز تقدیر کرد.

وی در ادامه با ارائه گزارش از روند فعالیتهای این موسسه گفت: تاکنون  در ۱۲ استان کشور شعبات بیت‌الاحزان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام شاهسونی از تاسیس ۱۰۰ شعبه بیت‌الاحزان در استان فارس خبرداد و گفت: تاکنون تعداد یک هزارو ۳۶۸ نفر در طول سالهای فعالیت این موسسه، موفق به حفظ قرآن‌کریم شدند.

وی افزود: ۸ هزارو ۷۲۶ نفر حافظ اجزاء قرآن شدند و ۸۹۶ مدرّس و خادم قرآنی در تمام شعب فعالیت می‌کنند.

مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان در خصوص آمار قرآن‌آموزان گفت: ۱۳ هزارو ۴۵۸ قرآن‌آموز در سال ۹۴ در مدارس شبانه‌روزی بیت الاحزان ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام شاهسونی به شعبات استانی اشاره کرد و گفت: استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، قم، تهران، زنجان، آذربایجان‌شرقی و یزد از جمله استانهای دارای شعبه هستند.

وی پیشرفت عملکرد موسسه بیت‌الاحزان را از الطاف حضرت صدیقه(س) دانست و گفت: تبدیل بیت‌الاحزان به برترین و بهترین مرکز حفظ در جهان تشیع، از اهداف ما در افق چشم انداز ۱۴۰۴ است.

مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان به برنامه‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: تاسیس حداقل ۲ شعبه فعال در ۱۹ استان و تاسیس سالیانه ۱۰ شعبه در کشورهای دیگر همچون عراق، هندوستان و غیره، تاسیس ۲ مرکز حفظ خواهران و برادران و تربیت ۵ هزار حافظ قرآن در افق چشم‌انداز این موسسه قرار گرفته است.

وی تاسیس حوزه‌های علمیه قرآن‌محور را از برنامه‌های آینده موسسه عنوان کرد و گفت: یک حوزه علمیه قرآن‌محور در شهرستان استهبان راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان به حفظ قرآن، می‌توانند در این حوزه علاوه بر تحصیل علوم دینی، حافظ قرآن شوند.

حجت‌الاسلام شاهسونی با بیان اینکه هدف از تربیت حافظ قرآن، تشکیل کادر قرآنی است، گفت: باید مطالبات رهبر معظم انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن محقق شود. منظور اصلی ما در تربیت حافظان، تربیت کادر قرآنی است که اعتقاد داریم هر کدام از حافظان، می‌توانند افراد دیگر را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا نیروی جهادی قرآنی تربیت کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، کشور ما نفوذ ناپذیر خواهد بود و موسسه بیت‌الاحزان در پی تحقق اوامر رهبری با جدّیت، تلاش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =