راه‌اندازی جنگ مذهب علیه مذهب با هدف تجزیه خاورمیانه است/ جمهوری اسلامی معادلات صهیونیست‌ها و نظام سلطه را بر هم زده است

امام جمعه کامیاران گفت: هدف جنگ مذهب علیه مذهب، تجزیه خاورمیانه است، چون دشمنان می‌خواهند کشورهای منطقه کوچکتر و ضعیف‌تر از اسرائیل باشند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کامیاران، حجت‌الاسلام علی‌اشرف علیمحمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کامیاران در خصوص لازمه بصیرت در اسلام، با اشاره به این که موضوع مهمی که در رابطه با بصیرت باید مورد توجه قرار گیرد، قدرت تشخیص است، خاطرنشان کرد: دو حجت بر ما حاکم است، حجت بیرونی که همان سلسله پیامبران، امامان و ولی فقیه و فرمایشات آن بزرگواران است که باید به آنها عمل کنیم و دیگری حجت درونی که همان عقل است که در تمامی صحنه‌های زندگی باید از آن بهره گرفت.

امام جمعه کامیاران با ارائه سخنانی در خصوص بصیرت و دیدگاه قرآن و رهبران دینی در این خصوص، افزود: بصیر یکی از اسامی پروردگار است و ما باید خود را به صفات خداوند نزدیک کنیم بنابراین در زمینه بصیرت باید به مظهر این اسم نزدیک شویم.

وی با اشاره به این که بسیارند کسانی که چشم دارند ولی بصیرت ندارند، به این حدیث پیامبراکرم(ص) که «نابینا کسی نیست که چشمش نبیند، بلکه کسی است که بصیرت نداشته باشد»، اشاره و تصریح کرد: امام صادق (ع) نیز در خصوص بصیرت می‌فرمایند: «کسی که بدون بصیرت عمل کند، مانند کسی است که بیراهه می‌رود و هرچه سریعتر بدود، دورتر می‌شود.»

علیمحمدی با بیان این تشخیص درست لازمه بصیرت است، عنوان کرد: تشخیص درست در حوزه سیاسی و امنیتی، همانند تشخیصی که در یک آزمایشگاه برای شناسایی منشاء بیماری انجام می شود، باید دقیق باشد و در غیر این صورت هر گونه درمانی بیهوده است.

وی ادامه داد: همانطور که مسوول آزمایشگاه نمی‌تواند اعداد و ارقام را تغییر دهد و باید تشخیص درستی از بیماری داشته باشد تا بیمار توسط پزشک درمان شود، در زمینه‌های سیاسی و امنیتی نیز باید تشخیص‌ها دقیق و بدون ملاحظه کاری باشد.

وی با اشاره به آنچه در سال ۸۸ رخ داد، اظهار کرد: در ماجرای مذکور، عدم تشخیص درست توسط برخی از دستگاه‌های متولی، موجب پرداختن هزینه‌هایی شد که می‌توانستیم با تشخیص درست و به موقع جلوی آن را بگیریم.

امام جمعه کامیاران با بیان این که امروز جنگ مذهب علیه مذهب به وجود آمده و هدف از این آشوب تجزیه خاورمیانه است، تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند کشورهای منطقه کوچکتر و ضعیف‌تر از اسرائیل باشند و در این شرایط جمهوری اسلامی ایران معادلات صهیونیست‌ها و نظام سلطه را بر هم زده است.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشمندی ایشان در مقابل هجمه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های سردار سلیمانی معادله تجزیه خاورمیانه را تغییر داد و آن چه در حلب شاهد آن بودیم نتیجه این تدابیر و تلاش‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هشت =