رقابت رسانه‌ای بحران ساز در پی درگذشت هاشمی

شب قبل خبری اشتباه در خصوص رهبر انقلاب از سوی بیش از ۹۰ % رسانه‌های معتبر کشور، ابتدا در تلگرام و سپس در بعضی سایت های خبری منتشر شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ شب گذشته در میان حجم انبوه اخبار مربوط به درگذشت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفت آمد مسئولان کشور به حسینیه جماران برای شرکت در مراسم وداع با پیکر مرحوم هاشمی خبری مبنی بر حضور رهبر معظم انقلاب از سوی برخی رسانه ها در فضای مجازی منتشر شد که دقایقی بعد از سوی منابع آگاه تکذیب شد. نقل این خبر اشتباه و اهمیت بالای موضوع آن واکنش های فراوانی را در پی داشته است که متن فوق واکنش یکی از فعالان فضای مجازی به این مسئله است.

جواد عسکری در واکنش به این رویداد نوشته است: خبری اشتباه در خصوص رهبر انقلاب از سوی بیش از ۹۰ % رسانه‌های معتبر کشور، ابتدا در تلگرام و سپس در بعضی سایت های خبری منتشر شد.

در فرآیند تولید اطلاعات و اطلاع‌رسانی این روزها ابزارهایی نظیر تلگرام، توئیتر و اینستاگرام در وب نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند. رقابت ناسالم میان توزیع کننده‌های رسانه‌ای و منابع خبری نتیجه‌ای جز تولید اخبار کذب و بروز رفتارهای غیرحرفه‌ای ندارد.

رسانه‌ها تابع هنجارها نقش آفرینی می‌کنند و در یک تاثیرگذاری متقابل با ارزش‌ها و هنجارهای خود و جامعه قرار می‌گیرند. هنجاری که این روزها و حتما در ماه های منتهی به انتخابات در فصای رسانه‌ای خلأ آن بیشتر احساس خواهد شد، احساس مسئولیت رسانه‌ای و پایبندی به قول با علم و آگاهی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هشت =