نمی‌توان به توافق آتش‌بس گروه‌های تروریستی تحت فرمان ترکیه اعتماد کرد

رئیس هیأت معارض«همکاری ملی دموکراتیک» سوریه گفت: شبه نظامیانی که توافق ترک مخاصمه را پذیرفتند تحت فرمان ترکیه بوده و اگر دیدگاه این کشور در مرحله آتی نسبت به بحران سوریه عوض شود این شبه‌نظامیان نیز طبق مزاج آنکارا کار خواهند کرد.

«محمود مرعی»، رئیس هیأت معارض«همکاری ملی دموکراتیک» سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با بیان اینکه هنوز از هیچ طرف معارضی برای حضور در مذاکرات آستانه دعوت به عمل نیامده اظهار داشت: هیات همکاری ملی آماده حضور در این مذاکرات است به شرطی که این مذاکرات روند مستقل در پیش گرفته و قادر به ایجاد راه حل ملی برای بحران سوریه باشد.

وی افزود: دولت مصر در مرحله پیشین تلاش کرد نقش سازنده ای در ایجاد نوعی توافق بین معارضان نزدیک به مسکو، قاهره با معارضان داخل ایفا کند و وزارت خارجه مصر اخیرا از شماری از شخصیت های معارض عضو این سه دسته دعوت کرد تا راه های دستیابی به توافق برای یافتن راه حل بحران سوریه را بررسی کنند.

این معارض سوری با بیان اینکه مذاکرات آستانه مستقل از مذاکرات پیشین درباره صلح سوریه خواهد بود، افزود: برگزاری مذاکرات در ژنو تحت نظارت سازمان ملل نیز لازم است تا اگر به راه حلی برای بحران سوریه دست یافتیم مکتوب نگاشته شود .

مرعی تصریح کرد: مخالفان داخل سوریه با دولت این کشور در مخالفت با راه حل های ارائه بندی شده توسط بیگانگان برای بحران سوریه اتفاق نظر  دارند چون سرنوشت سوریه امری حاکمیتی است که هیچ طرف خارجی اجازه تعرض به آن را ندارد.

این معارض سوری در برهه کنونی موضع ایران را به آشتی ملی سوریه نزدیک تر خواند و گفت: مواضع ایران و قاهره در خصوص بحران سوریه مشترک است چون هر ۲ بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی سوریه و عدم تعرض به تصمیم گیری های سیاسی این کشور پافشاری دارند.

رئیس هیات کار ملی سوریه تاکید کرد: شبه نظامیانی که توافق ترک مخاصمه را پذیرفتند تحت فرمان ترکیه هستند و اگر دیدگاه دولت ترکیه در مرحله آتی نسبت به بحران سوریه عوض شود این شبه نظامیان هم طبق مزاج آنکارا کار خواهند کرد.

مرعی ادامه داد: بر همین اساس معارضان داخل سوریه می دانند که امید به تغییر موضع تروریست ها در قبال بحران سوریه واهی و بی فایده است و تنها راه حل مبارزه با تروریسم سرکوب نهایی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =