جایگاه شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس بالاتر است

گروه هنر: محمود صلاحی در دیدار خانواده شهید مرتضی کریمی گفت: باور دارم که شهدای مدافع حرم جایگاهی بالاتر از شهدای دفاع مقدس دارند زیرا آنان از طرف امام(ره) مکلف بودند و جهادشان برای دفاع از آب و خاک‌شان بود ولیکن مدافعان حرم تنها به عشق پاسداری از حرم حضرت زینب(س) جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دیدار هفتگی محمد سعادت، رئیس فرهنگسرای رضوان از خانواده شهدا این هفته با بازدید از خانواده شهید جاویدالاثر مرتضی کریمی امروز ۲۲ دیماه، انجام شد.

در این دیدار محمود صلاحی، رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان مهمان ویژه در برنامه حضور داشت.

صلاحی در این برنامه اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیقی به من دست داد تا امروز در خدمت خانواده شهید مدافع حرم مرتضی کریمی باشم. من برای اولین‌بار است که در مراسم دیدار از خانواده شهدا شرکت می‌کنم زیرا هم توفیق نداشتم هم اینکه از نگاه کردن به چشمان فرزندان شهدا خجل هستم.

وی افزود: باور دارم که شهدای مدافع حرم جایگاهی بالاتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس دارند، چون شهدای جنگ تحمیلی از طرف امام(ره) مکلف به حضور در جبهه‌ها بودند؛ در ضمن جهادشان برای دفاع از آب و خاک‌شان بود ولیکن مدافعان حرم تنها به عشق پاسداری از حرم حضرت زینب(س) جان خودشان را در مخلص اخلاص گذاشته‌اند.

صلاحی ادامه داد: من سال ۵۸ زمانی که ۱۹ سال داشتم در جبهه‌هایی نبرد علیه منافقان کوردل حاضر شدم؛ آن زمان منافقانی که در کردستان دست به شرارت می‌زدند کارهایی نظیر داعشیان انجام می‌دادند اما تکلیفی که امام(ره) به ما کرده بود باعث شد ترسی به دل راه ندهیم و در مقابل آنها بایستیم ولیکن مدافعان حرم حتی از سوی حضرت آقا مکلف به حضور در سوریه نشده‌اند و تنها عشق و علاقه خودشان به حضرت زینب(س) سبب حضورشان در سوریه است.

صلاحی با تاکید بر اینکه اگر شهادت نبود انقلاب نیز نبود گفت: همان‌گونه که شهدا سبب شکل‌گیری و پیروزی شده‌اند مدافعان حرم نیز برای ما امنیت و آسایش به ارمغان آورده‌اند پس ما باید در تمامی لحظات خود را مدیون خانواده آن بزرگواران بدانیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: یزید تنها در زمان امام حسین(ع) نبود بلکه همیشه یزیدیان وجود دارند برای همین یک زمان یزید در لباس شاه معلون ظاهر می‌شود و در زمانی دیگر لباس صدام و داعش را به تن می‌کند. پس همیشه می‌توان عاشورایی عمل کرد و مقابل یزیدیان به پا خواست کاری که مدافعان حرم آن را انجام می‌دهند.

بعد از سخنان صلاحی همسر شهید نیز در بیاناتی اظهار کرد: من ۱۵ ساله بودم که با همسرم که در آن زمان ۲۲ سال داشت آشنا شدم ما هر دو بسیار جوان بودیم و شاید از بسیاری موضوعات بی‌خبر اما مرتضی کریمی همچون یک انسان فرزانه به موضوعات اشراف و آگاهی داشت و همین ویژگی باعث شده بود تا من نیز تحت تاثیر ایشان راهی درست در زندگی پیش گیرم.

وی اضافه کرد: به‌شخصه در زمان ازدواج توقع مادی از همسرم نداشتم و وی نیز از من خواسته‌ای غیرمعمول نداشت تنها همسرم به روی ادامه تحصیل و حجاب تاکید می‌کرد و می‌گفت حجاب است که گوهر یک زن مسلمان را حفظ می‌کند.

وی درباره وظیفه پدری همسرش چنین اظهارنظر کرد: همسرم با دو دخترش رفتاری بسیار دوستانه داشت و هر گاه در خانه حاضر بود با آنها بازی می‌کرد برای همین فرزندانم بسیار پدر خود را دوست می‌داشتند و هنوز هم به نوعی رفتن او را باور ندارند.

این همسر شهید با بیان اینکه در ابتدا راضی نبوده که همسرش به سوریه رود گفت: زمانی که برای اولین بار همسرم به ما گفت که تصمیم به رفتن به سوریه دارد به هیچ‌وجه با خواسته‌اش موافقت نکردم چون می‌دانستم رفتنش بازگشتی نخواهد داشت اما روزی وی به من گفت اگر به من اجازه ندهی چگونه می‌خواهی در روز قیامت جواب حضرت زینب(س) را بدهی. در این زمان بود که قانع شدم و برای وی آرزوی سرافرازی کردم.

وی به مطلب فوق افزود: همسرم برای اولین بار بود که به سوریه اعزام می‌شد و تنها بعد از ۱۱ روز به شهادت رسید؛ وی براثر اصابت موشکی که به آمبولانس شلیک شده بود، شهید شد. برای همین از پیکرش چیزی باقی نماند و امروز از این شهید به عنوان جاوید الاثر نام برده می‌شود.

بعد از سخنان همسر شهید، حنانه، دختر شهید شعری در وصف حضرت زینب(س) خواند و سپس گفت: دوری پدر برای من و خواهرم بسیار سخت است به‌ویژه اینکه پدر انسان همانند بابای من بسیار مهربان و دوست‌داشتنی باشد اما وقتی می‌فهمم که پدرم به خاطر دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده احساس افتخار می‌کنم و سرم را جلوی دوستانم بالا می‌گیرم.

ملیکا، دختر کوچکتر شهید نیز در سخنانی تصریح کرد: من قبل از اینکه پدرم شهید شود خواب شهادتش را دیده بودم به این صورت که پدرم سوار هواپیما بود و به دور خورشید می‌چرخید و من به همراه خواهر و مادرم از روی زمین برای وی دست تکان می‌دادیم.

پس از سخنان خانواده شهید مرتضی کریمی کیکی به مناسبت تولد این شهید جاویدالاثر آورده به مراسم آورده شد و توسط فرزندان وی بریده و بین جمع تقسیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + ده =