تلاش آمریکا برای تعیین دستور کار کنفرانس مراکش

خبرگزاری ها از رباط گزارش دادند آمریکا و متحدین عربش برای تعیین دستور کار مناسب برای کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مراکش تلاش می کنند.

رخدادهای ۲۴ دی ۶۲

چکیده :

آیت الله منتظری: امروز سفرا و کارداران ما سفیر انقلاب و اسلام به حساب می آیند.

 

آیت الله خامنه ای: با وجود رژیم صدام آسایش و امنیت منطقه در مخاطره است.

 

صدام به ناتوانی ارتش عراق در مقابل رزمندگان اسلام اقرار کرد.

 

ارتجاع عرب برای آشتی دادن عراق و سوریه به منظور تثبیت رژیم بغداد ناکام ماند.

 

آیت الله منتظری: سفرا از دست زدن به کارهائی که بر خلاف برنامه های کشور میزبان است پرهیز کنند

سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و آفریقایی به اتفاق قائم مقام وزرات امورخارجه با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت : شما فقط سفیر کشور خودتان نیستید بلکه در شرایط فعلی سفیر اسلام و انقلاب در آن کشورها به حساب می آئید. از این رو انتظارات ملت مسلمان ما و سایر ملت ها از شما زیاد است و وظیفه همه شما سنگین خواهد بود باید اعمال و رفتار و اخلاق خود و خانواده و برخوردهای خودتان با دیگران حساب شده و موافق اسلام و انقلاب باشد و از کارهای زننده و غیر مناسب شان سفیر جمهوری اسلامی خودداری کنید.

آیت الله منتظری تاکید کرد: سفرا از دست زدن به کارهائی که بر خلاف برنامه های کشور میزبان است پرهیز نمایند گر چه ممکن است بعضی جوانان انقلابی ما چنین توقعی را از آنان داشته باشند.(۱)

 

آیت الله خامنه ای: برای امنیت منطقه باید رژیم عراق برود

شرکت کنندگان در سمینار سراسری مسئولان اردوگاه های اسرای عراقی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار خطاب به همه کسانی که نسبت به امنیت منطقه نگران هستند گفت: اگر می خواهید منطقه نفس راحتی بکشد بایید تلاش کنید تا هر چه زودتر بساط ظلم رژیم کنونی عراق برچیده شود تا امنیت منطقه تامین شود.

رئیس جمهور افزود: با بودن پایگاه فساد صدام در منطقه که منشاء گسترش فتنه و اختلاف و نزاع می باشد آسایش و امنیت مردم منطقه در مخاطره است و جمهوری اسلامی ایران با فراهم کردن امکانات تصمیم نهایی خود را در مورد آینده رژیم کنونی عراق گرفته است و برای اجرای آن آمادگی کامل دارد.(۲)

 

صدام: نمی توان با روش های معمول نظامی بر ایران پیروز شد

صدام اخیرا در یک سخنرانی که از تلویزیون بغداد پخش شد ضمن اعتراف به پیروزی های رزمندگان اسلام سعی کرد شکست نیروهای ارتش خود را توجیه کند.

صدام در این سخنرانی که برای شماری از افسران عراقی ایراد کرد به موفقیت های نیروهای ایرانی در نفوذ به مواضع و استحکامات قوای بعثی اقرار کرده و روش های ویژه نیروهای اسلام در حمله به ارتش بعثی و در هم کوبیدن آنها را موثر دانست.

صدام برای توجیه شکست های ارتش بعثی علت پیروزی رزمندگان اسلام را ناشی از آموزش بد فرماندهان ارتش عراق دانست و با انتقاد بسیار شدید از آنان گفت : ایرانی ها با بهره گیری از روش های خاص نظامی و غیر نظامی از لابه لای مواضع ما به درون نیروهایمان رخنه می کنند و ناگهان از پشت واحدهای ما سر در می آورند.

صدام همچنین اعتراف کرد که نمی توان با استفاده از کیفیت آموزش های عمومی و عادی نظامی و جنگ کلاسیک بر نیروهای ایرانی چیره شد از این رو برای مقابله با روش های ویژه ایرانی ها همه افراد ارتش باید از آموزش ویژه ای برخوردار شوند.(۳)

 

تلاش آمریکا برای تعیین دستور کار کنفرانس مراکش

خبرگزاری ها از رباط گزارش دادند آمریکا و متحدین عربش برای تعیین دستور کار مناسب برای کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مراکش تلاش می کنند. در این زمینه مراکش و ارتجاع عرب سعی دارند مصر به اجلاس آتی کنفرانس که از ۲۶ دیماه تشکیل می شود وارد نمایند همچنین برای وارد ساختن طرح ۸ ماده ای به رسمیت شناختن اسرائیل در دستور کار تلاش می کنند

اما خبرهای دیگری نیز منتشر شده که نشان می دهد ارتجاع عرب در آشتی دادن سوریه و عراق به علت امتناع رئیس جمهور سوریه از سفر به مراکش ناکام مانده است. دولت سوریه سه روز پیش اعلام کرد که در کنفرانس کشورهای اسلامی در سطح وزیر خارجه شرکت خواهد کرد و حافظ اسد حاضر نیست برای  شرکت دراین اجلاس به مراکش برود.

گفتنی است جمهوری اسلام ایران نیز اعلام کرده است که در کنفرانس مراکش شرکت نخواهد کرد.(۴)

منابع :

۱. جمهوری اسلامی ، ۲۴ دی ۶۲ ، ص ۱۲
۲. اطلاعات، ۲۴ دی ۶۲ ، ص ۳
۳. جمهوری اسلامی ، ۲۴ دی ۶۲ ، ص۳
۴. جمهوری اسلامی ، ۲۴ دی ۶۲، ص ۹

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 17 =