رشد ۶.۵ درصدی اقتصاد ترکمنستان در سال ۲۰۱۷

بانک جهانی رشد تولید ناخالص داخلی ترکمنستان در سال جدید میلادی (۲۰۱۷) را ۶.۵ درصد پیش‌بینی کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهانی، میزان رشد تولید ناخالص داخلی ترکمنستان در سال جاری میلادی را ۶.۵ درصد پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، رشد تولید ناخالص ملی ترکمنستان در سال گذشته ۶.۲ درصد بود که در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، میزان رشد اقتصادی ترکمنستان که جمیعت آن بالغ بر ۶ میلیون نفر است، در دو سال آینده حدود ۷ درصد خواهد بود.

ترکمنستان با دارا بودن منابع عظیم نفتی و گازی، یکی از کشورهای منطقه با رشد اقتصادی بالا در جهان است، بطوری که تولید ناخالص داخلی این کشور هر ساله روند رو به رشدی را محقق کرده‌ است.

با توجه به درحال اجرا بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری وسیع ترکمنستان، از جمله ساخت تاسیسات جدید فرآوری نفت و گاز، انتظار می‌رود، روند رشد تولید ناخالص داخلی این کشور همچنان افزایش یابد.

از سوی دیگر، نمایندگان پارلمان ترکمنستان چندی پیش، لایحه بودجه حدودا  60 میلیارد دلاری سال جدید میلادی(۲۰۱۷) این کشور را در ۲ بخش (درآمد و هزینه‏‌) با اکثریت آراء تصویب کردند.

صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، انرژی برق، ساخت و ساز، کشاورزی و ارتباطات و مالیات از مهم‌ترین منابع درآمد بودجه سال ۲۰۱۷ میلادی ترکمنستان تعیین شده‌‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دو =