میرضیایف: «تاشکند» وارد هیچ بلوک نظامی نخواهد شد

رئیس جمهور ازبکستان گفت: عدم ورود به هیچ یک از بلوک‌های نظامی و سیاسی و جلوگیری از استقرار پایگاه‌های نظامی کشورهای دیگر در خاک این کشور همچنان سیاست «تاشکند» است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، رئیس جمهور ازبکستان در پیام تبریک خود به مناسبت ۲۵امین سالگرد ایجاد نیروهای مسلح ازبکستان و روز مدافعان این کشور گفت: امروز در منطقه و جهان اوضاع سیاسی و نظامی در حال تغییر است، تهدیدات و ستیزه‌جویی‌ها به اوج خود رسیده است و برای ایجاد امنیت و مبارزه با هرگونه اقدام تهاجمی بایستی آماده بود.

«میرضیایف» اظهار داشت: بالا بردن امنیت ملی ازبکستان در اولویت کار دولت است و در این زمینه ما با شفاف سازی سیاست خارجی و همچنین روابط حسنه با دیگر کشورها جهان و منطقه این موضوع را تامین کرده‌‌ایم.

وی ادامه داد: عدم ورود به هیچ یک از بلوک‌های نظامی و سیاسی و جلوگیری از استقرار پایگاه‌های نظامی کشورهای دیگر در خاک این کشور همچنان سیاست «تاشکند» می‌باشد.

رئیس جمهور ازبکستان تاکید کرد: با توجه به سیر رشد ناامنی در منطقه و جهان بر ما لازم است تا علاوه بر قوی ساختن نیروهای امنیتی دکترین دفاعی ازبکستان را بازنگری کنیم.

میرضیایف یادآوری کرد: ما همچنین تکامل آموزش نظامیان حرفه‌ای در تمام سطوح‌را در کانون توجه خود قرار دهیم که در این زمینه ایجاد آکادمی جدید نیروهای مسلح نخستین گام ما خواهد بود.

رئیس جمهور ازبکستان افزود: هم‌اکنون و در آینده مهمترین وظیفه ما تجدید مجهز نیروها با انواع تسلیحات و فن‌آوری‌های نظامی روز است که متاسفانه این مساله با آن سرعت که باید ما در نظر داشته باشیم انجام نمی‌گیرد. در این ارتباط به عنوان وظیفه نخست باید برنامه جامع برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ میلادی مبنی بر خرید تولیدات نظامی، تعمیر و مدرنیزه فن‌آوری‌های نظامی موجود را تدوین کنیم.

«میرضیایف» تاکید کرد: اعتقاد دارم که زمان آغاز ایجاد مجتمع نظامی صنعتی بومی رسیده است و در این زمینه باید مساله ایجاد سازمان دولتی مربوطه برای اجرایی سیاست واحد در زمینه صنایع دفاعی به سرپرستی «آچیل‌بای رمت‌اف» معاون اول نخست وزیر تدوین شود.    

وی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه باید یک سری اقدامات اجتماعی‌ را نیز مبنی بر تکامل ترتیب خدمت زیر پرچم، تامین با مسکن نظامیان و ارائه خدمات پزشکی برای نظامیان انجام دهیم.

میرضیایف اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح ازبکستان ضامن مطمئن استقلال کشور، زندگی آرام مردم و رفاه آن و همچنین اجرای موفقیت‌آمیز اصلاحات دموکراتیک در کشور است.

وی در پایان به تمام مردم ازبکستان‌ بیست و پنجمین سالگرد ایجاد نیروهای مسلح این کشور را تبریک گفت و برای آنان آرزوی سلامتی، موفقیت‌ و رفاه کرد.

در تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی در ازبکستان ارتش ملی ایجاد شد و از این روز به عنوان روز مدافعان کشور تجلیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + پانزده =