ساخت المان‌های ملل اسلامی در مشهد

گروه اجتماعی: ایجاد چهار المان با موضوع زیارت، تهیه پرچم کشورهای اسلامی، ساخت دو المان با موضوع ملل اسلامی، معرفی مراکز گردشگری و اجرای طرح بین‌المللی نائب‌الزیاره از جمله اقدامات حوزه گردشگری شهر مشهد برای پایتخت فرهنگی بودن جهان اسلام است.

علی قناویزچی، مدیر امور فرهنگی و گردشگری معاونت فرهنگی ـ اجتماعی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷، گفت: بر همین اساس، برای ارتقای این شهر به پایتخت فرهنگی جهان اسلام برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی مجهز شدن تلفن ملی زائر به کارکنانی که تسلط کافی به زبان عربی و انگلیسی دارند را از جمله برنامه‌های مورد نظر برای جهانی شدن شهر مشهد دانست و ابراز کرد: کارکنان قبلی تلفن ملی زائر را با گذراندن دوره‌های آموزشی به زبان‌های مختلف آشنا کردیم تا بتوانند در پاسخگویی به زائران خارجی نیز مؤثر باشند .
قناویزچی با اشاره به اینکه زیباسازی مسیر راه‌آهن به متراژ ۱۰ کیلومتر در ورودی شهر با المان‌ها و نقاشی‌های دیواری، از دیگر اقدامات آماده‌سازی شهر مشهد برای ورود به سال ۲۰۱۷ بود، گفت: زیباسازی این محدوده را با تکیه بر روحیه انقلابی و گردشگری شهر مشهد و با مشارکت اداره‌کل راه‌آهن انجام دادیم.
ایجاد المان با موضوع زیارت
وی ادامه داد: ایجاد چهار المان با موضوع زیارت، تهیه پرچم کشورهای اسلامی، ساخت دو المان با موضوع ملل اسلامی، تولید محصولات فرهنگی به زبان‌های انگلیسی و عربی با محتوای گردشگری و زیارت، معرفی مراکز گردشگری و ایجاد طرح بین‌المللی نائب‌الزیاره از دیگر اقدامات حوزه گردشگری شهر مشهد برای پایتخت فرهنگی بودن جهان اسلام است.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری معاونت فرهنگی ـ اجتماعی مشهد افزود: برگزاری تور محله‌گردی در ایام نوروز، برگزاری نمایشگاه گردشگری با رویکرد سوغات دینی و با هویت تاریخی در اطراف حرم مطهر رضوی، افتتاح موزه واقعه گوهرشاد و برگزاری ۱۰ یادمان میثاق شهدا در خصوص موضوعات واقعه ۲۳ آذر بیمارستان امام رضا(ع) و وقایع بیمارستان قائم تا سال آینده از دیگر اقدامات در خصوص رویداد مشهد ۲۰۱۷ است.
وی گفت: علاوه بر این، سه پایگاه تخصصی راهنمای زائر افتتاح، و پورتال اطلاع‌رسانی شهرستان مشهد چند زبانه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =