آخوند عابدی‌کر یکی از چهره‌های اثرگذار تقریبی دنیای اسلام بود

  آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی در گذشت آخوند حاجی محمد عابدی‌کر امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی در گذشت آخوند حاجی محمد عابدی‌کر امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن پیام تسلیتی صادر کردمتن این پیام به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 انالله و انا الیه راجعون

 خبر درگذشت عالم برجسته مرحوم آخوند حاجی محمد عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت بندر ترکمن بسیار اندوهناک و متأثرکننده بود. ایشان سالهای متمادی عمر شریفشان را صرف خدمت به قرآن، کلام وحی و تعالیم پاک اسلامی نمود و در این مسیر مجاهدت زیادی انجام داد.

آخوند حاجی محمد عابدی‌کر از علمای فعال در حوزه وحدت جهان اسلام بود و به آیه «واعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» اعتقاد راسخ و قلبی داشت، از این جهت یکی از چهره‌های اثرگذار تقریبی دنیای اسلام به شمار میرود که قطعا جبران فقدان ایشان به آسانی ممکن نخواهد بود.

اینجانب درگذشت آن عالم ربانی فقید سعید را به همه دوستداران و ارادتمندان ایشان و خانواده ارجمند و شریف آن عزیز سفر کرده تسلیت و تعزیت عرض نموده و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 15 =