تعیین کننده ترین لحظه تاریخ بعد از ظهور اسلام

آیت الله خامنه ای، ریاست جمهور: تعیین کننده ترین لحظه تاریخ ما بعد از ظهور اسلام ۲۲ بهمن است و ما قرن های متمادی در انتظار این روز بوده ایم کما این که اکنون ملت های مسلمان دنیا در انتظار چنین روزی هستند.

رخدادهای ۱۰ بهمن ۶۲

چکیده:

آیت الله خامنه ای:  تعیین کننده ترین لحظه تاریخ ما بعد از ظهور اسلام ۲۲ بهمن است.

 

موسوی: پیام ما به آمریکا درمورد تنگه هرمز دیپلماتیک نیست مشت های گره کرده مردم و نبرد رزمندگان است.

 

شایعه فرستادن پیام از طریق وزیر خارجه ژاپن برای جنایتکاران آمریکا به شدت تکذیب می شود.

 

۱۹۰ تن از اسیران غیر نظامی و سالخورده ایرانی بعد از ۲ سال و نیم اسارت وارد تهران شدند.

 

دولت سوریه اعلام کرد هرگز تسلیم سیاست های آمریکا در منطقه نخواهد شد.

 

آیت الله خامنه ای: ما قرن های متمادی در انتظار ۲۲ بهمن بوده ایم

در آستانه برگزاری مراسم دهه فجر اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئولین ستادهای داخلی و خارجی برگزاری دهه فجر انقلاب اسلامی دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به این که دهه فجر در حقیقت بخشی از تاریخ انقلاب ما و برگ زنده ای از آن است گفت: تعیین کننده ترین لحظه تاریخ ما بعد از ظهور اسلام ۲۲ بهمن است و ما قرن های متمادی در انتظار این روز بوده ایم کما این که اکنون ملت های مسلمان دنیا در انتظار چنین روزی هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: در هر کجا که استعمار و شخصیت های وابسته غاصب بر یک عده مسلمان مسلطند مردم مسلمان در آرزو و اشتیاق بیست و دوی بهمن ها هستند.(۱)

 

موسوی: ما هرگز پیام دیپلماتیک برای آمریکا نفرستاد و نخواهیم فرستاد

هیئت دولت دیروز به ریاست نخست وزیر تشکیل جلسه داد. در پایان  نشست هیئت دولت   آقای موسوی این شایعه را که ایران از طریق وزیر خارجه ژاپن پیام فرستاده و گفته است «اگر منافع ما در تنگه به خطر نیفتند تنگه را نمی بندیم» به شدت تکذیب کرد و ضمن مضحک و مسخره خواندن آن اظهار داشت: ما سیاست صریح خودمان را در قبال خلیج فارس و تنگه هرمز بارها اعلام داشته ایم و پیامی که از سوی کشورما برای جنایتکاران آمریکا فرستاده می شود مشت های گره کرده مردم و رزمندگان ما در جبهه ها است.

وی تاکید کرد: ما برای آمریکا پیامی به صورت دیپلماتیک  نفرستاده ایم و هرگز نخواهیم فرستاد.

نخست وزیر همچنین درباره مصوبات جلسه هیئت دولت نیز گفت: در این جلسه به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیئت دولت آقای عابدینی استاندار سابق لرستان به سمت استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد که برای او آرزوی موفقیت می کنیم.(۲)

 

آزادی ۱۹۰ تن از اسرای ایرانی در عراق

۱۹۰ تن از خواهران و برادران ربوده شده ایرانی که بیش از ۹۰۰ روز در اسارت دژخیمان صدامی در عراق بودند دیشب به آغوش میهن اسلامی بازگشتند. این گروه از هموطنان که با تلاش و کوشش جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند دیشب به هنگام ورود به تهران مورد استقبال گرم جمعی از مقامات و امت قدرشناس تهران قرار گرفتند بر اساس این گزارش گروهی از آزادشدگان به دلیل بیماری و ناتوانی ناشی از جنایات صدامیان بلافاصله توسط آمبولانس های هلال احمر جمهوری اسلامی به بیمارستان انتقال یافتد.

کمیسیون حمایت از اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد  41 تن از اسرای آزاد شده دارای بیماری های صعب العلاج و معلول هستند. خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز از آنکارا گزارش داد این ۱۹۰ نفر دیروز از طریق صلیب سرخ جهانی به سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا تحویل شدند و اکثرا شهروندان غیر نظامی هستند که در جریان اشغال مناطق غیر نظامی به اسارت دژخیمان بعثی درآمده بودند.(۳)

 

ملاقات رامسفلد با امین جمیل رئیس لبنان

همزمان با ملاقات فرستاده ویژه  آمریکا با رئیس رژیم لبنان دولت سوریه اعلام کرد که به همکاری با مبارزینی که در مقابل صهیونیست ها در جنوب لبنان مقاومت می کنند افتخار می کند و هرگز تسلیم سیاست های آمریکا نخواهد شد.

بیانیه دولت سوریه که از رادیوی این کشور پخش می شد می افزاید سوریه افتخار می کند که موفق شده است تا تلاش هایی را که در جهت تبدیل لبنان به صورت یک تحت الحمایه اسرائیل و سنگر آمریکا به عمل می آید خنثی کند. این بیانیه همزمان با ملاقات رامسفلد مامور آمریکایی در خاورمیانه با امین جمیل رئیس رژیم لبنان انتشار یافت.

گزارش دیگری از لبنان نیز حاکیست افسران ناراضی دروزی ارتش لبنان دیروز دستور صادره مبنی بر پیوستن مجدد به واحدهای ارتش را رد کردند. طبق این دستور افسران ناراضی در صورت بازگشت ترفیع یافته و حقوق معوقه خود را نیز دریافت خواهند کرد اما افسران ناراضی با صدور بیانیه ای اعلام کردند حاضر نیستند در درگیری های داخلی لبنان که مغایر با مقررات نظامی و قانون اساسی کشور است مداخله کنند.(۴)

منابع:

۱. جمهوری اسلامی، ۱۰ بهمن ۶۲، ص۸
۲. کیهان، ۱۰ بهمن  62، ص۲۲
۳. اطلاعات، ۱۰ بهمن ۶۲، ص۱۲
۴. کیهان، ۱۰ دی ۶۲، ص ۲۴

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =