ترامپ از تیمش خواست برای شکست داعش طرح بدهند

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور فرمانی از تیم امنیت ملی شامل وزرای دفاع، خارجه و فرماندهان ارتش این کشور خواسته طرحی جدید برای «شکست داعش در عراق و سوریه» به او ارائه دهند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی آمریکا که در کارزار انتخاباتی خود بارها از داشتن طرحی برای نابودی داعش سخن گفته بود، اکنون فرمانی را منتشر کرده و از دولتش خواسته طرحی جدید در این خصوص ارائه بدهند.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه سه فرمان اجرایی برای تغییرسازمان شورای امنیت ملی آمریکا، منع لابی‌گری برای مقام‌های دولتی و آماده‌سازی طرح مقابله با داعش امضا کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از سایت کاخ سفید در فرمان صادر شده ترامپ خطاب به معاون رئیس‌جمهور،  وزرای خارجه، دفاع و جمعی دیگر از اعضای ارشد تیم امنیتی و نظامی دولت آمریکا، درباره داعش آمده است: «داعش در عراق و سوریه تنها تهدید از سوی تروریسم اسلامگرای افراطی برای آمریکا نیست اما جزء شرورترین و تهاجمی‌ترین تهدیدات علیه ما است. این گروه همچنین در حال تلاش برای ایجاد دولت مخصوص به خود است که داعش آن را به عنوان "خلافت" ادعایش را دارد. همراه شدن یا مذاکره با این (داعش) نمی‌تواند وجود داشته باشد. برای همین، من دولتم را برای ایجاد یک طرح جامع برای شکست داعش مدیریت و راهبری می‌کنم».

او تصریح کرد: «اگر داعش در قدرت باقی بماند، تهدید آن تنها گسترش خواهد یافت. ما می‌دانیم که داعش برای به دست آوردن توانمندی سلاحهای شیمیایی تلاش کرده است و به افراطی کردن شهروندان ما ادامه می‌دهد و حملاتش علیه متحدان و شرکای ما هم ادامه دارد. آمریکا باید اقدامی قاطعانه برای شکست داعش انجام دهد».

 ترامپ در این فرمان «شکت داعش را سیاست ایالات متحده آمریکا» خوانده و از شورای امنیت ملی و شورای امنیت داخلی آمریکا خواسته «فورا» برای ایجاد طرحی جدید برای شکست داعش اقدام کنند.

قرار شده ظرف ۳۰ روز از صدور این فرمان اجرایی، وزیر دفاع آمریکا پیشنویس اولیه از طرح جدید به منظور شکست داعش را به رئیس جمهور ارائه دهد.

ترامپ بر لزوم مقابله با داعش در فضاهای سایبری و همینطور تغییر قوانین موجود در آمریکا به منظور مقابله با این داعش و نیروهای وابسته به آن تاکید کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرده که طرح جدید باید شامل «شناسایی کردن شرکای جدید ائتلاف به منظور جنگ با داعش و همچنین اتخاذ سیاستهایی برای توانمند کردن شرکای کنونی در جنگ با داعش» شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هشت =