توفیق: رایزنی ایران با فیبا در مورد حضور محجبه بانوان ادامه دارد

دبیر فدراسیون بسکتبال با اشاره به مصوبه هیات رئیسه فیبا در رابطه با پوشش بانوان گفت: تا اردیبهشت ماه سال آینده و تعیین تکلیف نهایی، رایزنی های دیگری با مسئولان جهانی خواهیم داشت.

علی توفیق در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مصوبه اولین نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در رابطه با تغییر قوانین مربوط به حضور محجبه بانوان در میادین بین المللی توضیح داد و یادآور شد: در این جلسه که به میزبانی سوئیس برگزار شد، در رابطه با پوشش بانوان – نه فقط بانوان مسلمان – و استفاده آنها از هد یا کلاه به هنگام حضور در میادین بین المللی بحث و بررسی شده است.

وی ادامه داد: این نشستی بود که با حضور اعضای هیات رئیسه و کمیته فنی فیبا برگزار شد و ما نماینده ای در آن نداشتیم اما بر اساس آنچه در گزارش نشست سوئیس آمده است، تصمیم اصلی و نهایی در رابطه با این موضوع و اینکه بانوان می توانند با هد یا کلاه در میادین حاضر شوند یا خیر، در نشست میان دوره ای مقامات فیبا گرفته خواهد شد. این نشست ماه می میلادی یعنی اردیبهشت ماه سال آینده در هنگ کنگ یا ماکائو برگزار می شود.

دبیر فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: مسئولان جهانی بسکتبال روی این موضوع تاکید دارند که استفاده از هد یا کلاه مشکلی به لحاظ سلامت برای بازیکنان ایجاد نکند.

توفیق تصریح کرد: در همین رابطه کمیسیون فنی فیبا از سوی هیات رئیسه این فدراسیون موظف شده تا زمان برگزاری نشست اردیبهشت ماه سال آینده، گزارشی جامع از این موضوع و جوانب مختلف آن آماده کرده و در زمان برگزاری نشست ارائه کنند. قطعا اگر این گزارش مثبت باشد، تصمیم خوبی برای حضور محجبه بانوان گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «فدراسیون بسکتبال طی ماه های گذشته رایزنی هایی با فیبا در رابطه با حضور محجبه بانوان داشت. با توجه به تصمیمات اتخاذ شذه، آیا این رایزنی ها همچنان ادامه خواهد داشت؟»، گفت: قطعا همین طور خواهد بود. باید ببینیم پیشنهاد و رهنمودهای رئیس فدراسیون در این زمینه چیست اما آنچه مسلم است بیکار نخواهیم نشست و پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا شرایطی مهیا شودکه بانوان هم بتوانند شایستگی های خود را در میادین بین المللی نشان دهند.

علی توفیق در پایان با اشاره به اینکه ایران خیلی بیشتر از دیگر کشورهای مسلمان پیگیر حضور محجبه بانوان در میادین بین المللی بوده است، ابراز امیدواری کرد که کشورمان در ثبت نهایی قانون حضور اینچنین بانوان هم پیشگام باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =