مبارزه با افراط‌گرایی در قزاقستان تشدید می‌شود

نخست وزیر قزاقستان با اشاره به رشد افراطگرایی و تروریسم در منطقه و جهان بر عزم دولتش جهت از بین بردن این پدیده شوم تاکید کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، به نقل از«اسلام.کی‌زی»،  نخست وزیر قزاقستان عصر دیروز در نشست کابینه دولت بر اقدامات لازم در جهت مبارزه با افراط‌گرایی مذهبی و تروریسم تاکید کرد.

«باقدجان ساگین‌تایف» ادامه داد: در حال حاضر افراط‌گرایی و تروریسم به معظلی برای منطقه و جهان تبدیل شده است و هر روز این بحران در حال پیشروی است.

وی افزود: رئیس جمهور «نظربایف» نیز بر نابودی هرگونه فعالیت مرتبط با تروریسم در کشور تأکید دارد و در این زمینه دستوراتی را نیز صادر کردند.

نخست وزیر قزاقستان به وزارت امور دینی و جامعه مدنی این کشور دستور داد تا از فعالیت هر گونه تبلغیات افراطگرایی جلوگیری کنند و همچنین در جهت افزایش سطح آگاهی مردم در مورد اسلام سنتی فعالیت بیشتری صورت گیرد.

ساگین‌تایف عنوان کرد: وزرات کشور نیز علاوه بر حفظ امنیت در قزاقستان می‌بایست در زندانهای کشور برنامه های آموزشی برای زندانیان افراطگرا ترتیب دهد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت مبارزه با جرایم اینترنتی، به وزارت دفاع و صنعت هوافضا، اطلاعات و ارتباطات کشور دستور داد که در ایجاد سیستم مبارزه با جرایم اینترنتی با شورای امنیت ملی قزاقستان همکاری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =