طرح ترامپ درباره مناطق امن در سوریه نوعی امتیازگیری پیش از مذاکرات ژنو است

نماینده پارلمان سوریه گفت: طرح ترامپ درباره مناطق امن در سوریه با تامین مالی شیوخ عرب نوعی امتیازگیری سیاسی پیش از آغاز مذاکرات ژنو است که بی‌شک با عدم پذیرش بین المللی مواجه خواهد شد.

«فارس جنیدان»، نماینده پارلمان سوریه با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره فرمان اخیر «دونالد ترامپ» گفت: این اقدام با شعارهای انتخاباتی‌ وی تعارض آشکار دارد و واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان داشت و سوالات بسیاری را درباره آزادی و دموکراسی مورد ادعای آمریکا مطرح کرد.

نماینده پارلمان سوریه حذف کشورهای حامی تروریسم و صادرکننده آن به جهان از فرمان ترامپ را نماد تبعیض نژادی، طایفه‌ای و مذهبی آشکار دانست که با عرف جامعه آمریکا در پذیرش بی‌قید و شرط مهاجرین در تعارض دانست که به ثبات و استقرار جامعه جهانی لطمه وارد خواهد کرد.

به باور جنیدان کشورهای عربی با سکوت خود در قبال فرمان ترامپ نشان دادند، بدترین و اسفبارترین دوره تاریخ خود را سپری می‌کنند، دوره‌ای که مهمترین شاخص آن سرفرود آوردن در برابر بیگانگان است، درحالی که همه آنها می‌دانند، منبع اصلی تروریسم در جهان عربستان است، بی‌آنکه نامی از این کشور در فرمان ذکر شده باشد.

وی طرح ترمپ درباره مناطق امن در سوریه آن هم با تامین مالی شیوخ عرب را نوعی امتیازگیری سیاسی پیش از آغاز مذاکرات ژنو دانست که بی‌شک با عدم پذیرش بین المللی مواجه خواهد شد.

نماینده پارلمان سوریه حمایت آمریکا از نیروهای «سپر فرات» در سوریه را حامل دو پیام دانست که اولین آن خطاب به روسیه و کشورهای منطقه است، با این مضمون که آمریکا بازیگری قدرتمند در پرونده سوریه است و دومین آن را تاکید بر حضور سری سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی در بسیاری از عملیات‌های جاری در شمال سوریه از طریق کُردها ارزیابی کرد.

جنیدان درباره درگیری‌های داخلی گروه‌های تروریستی در استان ادلب و ریف آن نیز گفت: این درگیری‌ها پیامدهای متعددی بهمراه خواهد داشت که اولین آن مشخص شدن هویت و ماهیت واقعی هر گروه و وابستگی آن است و ترکیه با کشیده شدن دیوار حائل ترکیه برسر مرزها، راهی برای تروریست‌ها جز خودزنی و تسویه شدن به دست یکدیگر وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =