ظرفیت فرهنگ و هنر کردستان توانایی جهانی‌کردن کشور را دارد

استاندار کردستان گفت: کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که کشورمان را جهانی کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی چهارشنبه شب در مراسم افتتاح نخستین استودیوی چندمنظوره صدا و تصویر که با حضور نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان و هنرمندان شاخص استان در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بودو بخاطر یک فکر و ایده انقلاب کردیم.

استاندار کردستان افزود: اگر بحث مادیات در انقلاب مطرح می‌بود، خیلی ارزش نداشت که آن همه شهید و جانباز می‌دادیم و مردم سختی می‌کشیدند.

زاهدی تصریح کرد: اعتقاد دارم در جامعه‌ای که فرهنگ به عنوان زیرساخت اصلی نقش ایفا می‌کند، هر دیگری که انجام دهیم بیهوده و عبث است.

وی گفت: سخت‌ترین کارها، کار فرهنگی است چون آثارش دیده نمی‌شود و ممکن است که ۲۰ تا ۳۰ سال کار فرهنگی شود اما نسل بعد آثارش را ببینند و باید این را هم مدنظر داشت که کار فرهنگی بدون اهل ذوق انجام نمی‌شود.

استاندار کردستان یادآوری کرد: فرهنگ و هنر فاخر کردستان، فرهنگ و هنری است که ریشه در اصالت قدیمی ایرانی و تاریخی اسلامی دارد که شایسته هر نوع کمک و امکانات است.

زاهدی افزود: اگر هنرمندان به دلیل نبود سالن تئاتر در استان گلایه دارند، این را درک می‌کنم چون تئاتر یکی از علاقه‌مندی‌های من بوده است.

وی همچنین گفت: در اوایل خدمت در استانداری کردستان از هیأت امنای دانشگاه کردستان درخواست کردم تا رشته موسیقی را ایجاد کنند و به وزیر علوم هم گفتم اگر می‌خواهید موسیقی کشور از ابتذال نجات پیدا کند، به موسیقی کردی بپردازید.

استاندار کردستان اظهار کرد: کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که ما را جهانی کند.

وی افزود: امروز در دنیا بحث جهانی‌شدن و یا جهانی‌سازی مطرح است و چه بخواهیم و چه نخواهیم، این موضوع اتفاق می‌افتد و افتاده است و هیچ کس نمی‌تواند جلو آن را بگیرد مگر اینکه سرمایه‌ای داشته باشد.

زاهدی عنوان کرد: ما سرمایه آنچنانی برای رقابت نداریم و سرمایه ما فرهنگ و هنر است که اگر از این سرمایه استفاده نکنیم در جهانی‌شدن حل می‌شویم لذا باید با استفاده از فرهنگ و هنر می‌توانیم در این روند جهانی شدن، یک جایی را برای خود پیدا کنیم.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود گفت: در جهانی‌شدن خرده فرهنگ‌ها له می‌شوند و بزرگ‌ترها می‌مانند و این می‌طلبد که بیشتر به بخش فرهنگ و هنر توجه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 8 =