حمله «لواء الاقصی» به «ارتش آزاد» در شمال سوریه

لواء الاقصی در شمال حماه و جنوب ادلب به مواضع «جیش النصر و فرقه الوسطی» که وابسته به ارتش آزاد هستند، حمله و شماری از عناصر این گروهها را بازداشت کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه «لواء الاقصی» -شاخه جند الاقصی که در ریف شمالی حماه و جنوبی ادلب منحل شد- به مقرهای نظامی وابسته به گروهک «ارتش آزاد» در این منطقه حمله کرد.

وبگاه خبری «عنب» سوریه گزارش داد که لواء الاقصی پس از این حمله که در شهر «کفر زیتا» واقع در شمال حماه و روستای «کفرسنجه» در  ریف جنوبی ادلب صورت گرفت، این منطقه را منطقه نظامی اعلام کرد.

لواء در جریان حملات خود به مواضع ارتش آزاد، توانست مقرهای متعلق به «جیش النصر و فرقه الوسطی» را اشغال، انبارهای سلاح را مصادره و دهها عنصر ارتش آزاد را بازداشت کند.

یک منبع معارض نیز اعلام کرد که وضعیت کنونی بسیار نگران کننده است؛ بخصوص اینکه جیش النصر مواضع خود را در در نقاط استقرار خود در شهر «طیبه الامام» تخلیه کرده است.

به گفته این منبع، جیش النصر نیز مواضع خود را در این منطقه تخلیه کرد؛ منطقه ای که شاهد تراکم ایست و بازرسیهای الاقصی است.

برخی از منابع نزدیک به لواء نیز اعلام کردند که گروهای از عناصر «احرار الشام و هیئه تحریر الشام» عازم ریف حماه شده اند تا با آنان درگیر شوند.

یکی از فرماندهان ارتش آزاد ضمن بعید دانستن این مسئله، تأکید کرد که احتمال دارد طی ساعات آتی میان این گروه و لواء درگیری شدیدی آغاز شود.

عناصر جیش النصره در غرب و شمال حماه مستقر هستند و در نبردهای اخیر با ارتش سوریه در «صوران، طیبه الامام و حلفایا» شرکت داشتند.

لواء الاقصی نیز گروهی است که نپذیرفت جندالاقصی با جبهه فتح الشام اعلام بیعت کند. عناصر این گروه در «مورک» و اطراف طیبه الامام در ریف شمالی حماه و در برخی از روستاهای ریف جنوبی ادلب حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 1 =