کمک به اقتصاد منطقه با راه‌اندازی دهکده اقوام در فیروزآباد

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: راه‌اندازی دهکده اقوام و اکوموزه عشایر فیروزآباد دراشتغالزایی جوانان و توسعه اقتصاد کمک بزرگی به این منطقه می‌کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از فیروزآباد، شاپور رستمی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد که با حضور امام‌ جمعه میمند، مدیرکل امور عشایر فارس و دیگر مسؤولان این شهرستان در سالن کانون فرهنگی بخش میمند برگزار شد اظهار داشت: بهار آزادی بر پایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایه‌گذاری و برای آن خون‌های بسیاری ریخته شد تا امروز به آرامش و پیشرفت برسیم.

وی افزود: زمانی که دولت تدبیر و امید سکان هدایت را در دست گرفت روابط بین‌المللی ما با وضعیت آشفته‌ای روبه‌رو بود که با مدیریت و درایت رفته‌رفته ساماندهی شد.

رستمی اضافه کرد: روابط بین‌الملل ایران در حال حاضر با کشورهای منطقه و فرامنطقه بسیار مساعد و مطلوب و موجب شده تا چرخه اقتصاد و مبادلات سیاسی روان‌تر به گردش درآید.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بیان داشت: در سه سال اخیر با تعامل صورت گرفته و گفتمان‌هایی که انجام شد در زمینه گردشگری و زیارتی روزبه‌روز تعداد ورودی گردشگران به کشور بیشتر شده است.

رستمی تصریح کرد: آمار ورودی گردشگر و زائر در سال اول دولت پنج در صد، سال دوم هفت درصد و سال سوم ۱۰ درصد بود که در سال جاری خراسان رضوی به‌عنوان پایتخت فرهنگی و شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی شد.

وی گفت: با این اتفاق ۳۰۰ راهنمای ۴۰ کشور جهان وارد ایران شدند که این امر موجب شد تا نشان دهیم کشور ما با امنیت و آرامش بسیار عالی همراه است.

رستمی ادامه داد: کشوری که دارای امنیت و آرامش است می‌تواند داشته‌های خود را عرضه و فرهنگ را به جهان معرفی کند.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس اضافه کرد: اقدامی که با پیگیری فرماندار و دیگر مسئولان این شهرستان و استان در مورد راه‌اندازی اکوموزه عشایر و یا دهکده اقوام صورت گرفت هم می‌تواند در امر اشتغال‌زایی جوانان و هم در توسعه اقتصاد منطقه کمک بزرگی کند.

وی بیان داشت: ایجاد دهکده اقوام در فیروزآباد فارس به‌عنوان نخستین اکوموزه عشایر در فارس باید به نحو شایسته و قابل‌توجه توسط سرمایه‌گذار و حمایت‌ها و پیگیری فرماندار و دیگر مسؤولان این شهرستان انجام شود چراکه به‌عنوان نمونه بارز در سطح این استان معرفی و به‌عنوان الگو برای دیگر دهکده‌ها و اکوموزه‌ها که در آینده نزدیک در شهرستان‌های دیگر مجوز آن داده می‌شود نقش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 17 =