اقدامات ارزشمند سپاه در محرومیت زدایی/توسعه ایجاد امنیت می کند

سنندج – استاندار کردستان اقدامات سپاه را در حوزه محرومیت زدایی در مناطق روستایی ارزشمند عنوان کرد و افزود: اقدامات در قالب قرارگاه پیشرفت و سازندگی باعث توسعه در روستاهای کردستان می شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در نشستبا اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: خوشبختانه طی این مدت اقدامات خوبی در حوزه محرومیت زدایی از سوی سپاه بیت المقدس کردستان صورت گرفته است و این اقدامات باعث توسعه در مناطق روستایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست توسعه مرکز پیرامون که از گذشته های دور در کشور وجود داشت سیاستی کارآمد نبود، گفت: ما چاره ای نداریم جز اینکه توسعه متوازن را از طریق توسعه منطقه ای دنبال کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه تمامی نیروها بر سر رشد و توسعه استان در همه جوانب اتفاق نظر دارند، گفت: سرمایه گذاری در روستاها از جمله مسایلی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و در این راستا دولت نیز برنامه ریزی های خاصی را صورت داده و این مهم در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به رشد و توسعه مناطق روستایی در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: هزینه هایی که نظام جمهوری اسلامی در روستاها انجام داده است در طول تاریخ این سرزمین بی نظیر بوده است اما متاسفانه هم اینک جمعیت شهرنشین نسبت به روستا نشینان بیشتر شده است که هم اکنون این رقم در کردستان ۶۴ درصد و در کشور ۷۱ درصد است.

وی اقدامات سپاه در بخش عمران و سازندگی در مناطق محروم را ارزشمند توصیف کرد و گفت: اقداماتی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه  در کردستان در دست انجام دارد عامل توسعه بیشتر روستاها خواهد شد.

زاهدی موفقیت اجرای پروژه ها را در گرو مشارکت و همکاری مردمی دانست و گفت: مردم وقتی در اجرای طرح و پروژه ای مشارکت کنند احساس مالکیت خواهند کرد و برای حفظ و نگهداری آن نیز تلاش می کنند .

استاندار کردستان افزود: لازم است قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان کردستان برای جلوگیری از تداخل برنامه ها بصورت کامل با دستگاه های اجرایی هماهنگ باشد که این امر علاوه بر جلوگیری از اتلاف منابع عامل تصریح در اجرای کارها است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به امنیت پایدار استاندار کردستان، افزود: امروز به برکت حضور مردم در صحنه امنیت پایداری در استان کردستان حاکم شده است.

سردار محمدحسن رجبی بیان کرد: در سایه این امنیت ایجاد شده در استان کردستان باید تمامی مسئولان و مدیران به فکر خدمت رسانی به مردم باشند و سپاه نیز اعتبارات و برنامه های خوبی را در بخش محرومیت زدایی در روستاها آغاز کرده است.

رضا ولی بیگی مدیر واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این استان را ارائه کرد.

وی عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در چهار محور اقتصاد و معیشت، سلامت، فرهنگ و عمران و زیرساخت ها در سطح ۱۶ دهستان استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرواحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: در قالب این طرح با مشارکت و همراهی خود مردم پروژه ها و طرح های متعددی در دستور کار قرار می گیرد و انتظار می رود که ادارات و سازمان های دولتی نیز در سطح استان همکاری مناسبی با ما داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =