اتحادیه عرب تجاوز اسرائیل علیه ملت و سرزمین فلسطین را محکوم می‌کند

معاون دبیرکل اتحادیه عرب و دپیلمات مصری تاکید کرد، این اتحادیه هرگونه اقدام هدفمند و تجاوز اسرائیل به ملت و سرزمین فلسطین را محکوم می‌کند.

«حسام زکی»، معاون دبیرکل اتحادیه عرب و دپیلمات مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، گفت: تمام کشورهای عربی باید بصورت جمعی از قضیه فلسطینی حمایت کرده و با تمام طرف‌های بین المللی در راستای این قضیه اقدام کنند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه موضع آمریکا در سطح رهبران ارشد این کشور در قبال قضیه فلسطینی فاقد شفافیت و صراحت است، افزود: این احتمال وجود دارد که شاهد ادامه رویکرد گذشته کاخ سفید در قبال این قضیه باشیم، بخصوص که تاکنون شاهد هیچ تغییری در سیاست‌های گذشته نبودیم.

حسام زکی که در حاشیه یکی از کنفرانس‌های برگزار شده در قاهره، با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، افزود: باید به قضیه فلسطینی به عنوان یکی از قضایای جهان عرب و با توجه به رویکرد بازیگران تاثیرگذار بر این پرونده از جمله ایران و آمریکا و توافق بدست آمده بین دو کشور، همچنین نقش جدید روس‌ها در جهان عرب نگاه کرد.

وی در این راستا تاکید کرد: اتحادیه عرب اقدامات هدفمند و تجاوزات اسرائیل علیه ملت و سرزمین فلسطین را محکوم می‌کند و حکومت‌های عربی باید بین رابطه با واشنگتن و قضیه فلسطینی تعادل ایجاد کنند، اگرچه اذعان می‌کنم، این موضوع نیازمند تلاش‌های گسترده است.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه قضیه فلسطین همواره اولویت اول‌ جهان عرب باقی می‌ماند، افزود: این قضیه باید در فهرست قضایای بین المللی درج شود تا آمریکا توجه بیشتری به آن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =