۱۵ فروردین صعود به لوتسه را آغاز می‌‌کنم/امیدوارم سال ۹۶ وارد باشگاه ۸ هزارتایی‌ شوم

کوهنورد مشهور کشورمان گفت: صعود به قله لوتسه را از ۱۵ فروردین آغاز می‌کنم و امیدوارم در سال ۹۶ وارد باشگاه ۸ هزارتایی‌ها شوم.

عظیم قیچی‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برنامه‌اش برای صعود به قله لوتسه و پیوستن به باشگاه ۸ هزارتایی‌های کوهنوردی جهان گفت: کم کم برنامه‌هایم را آماده می‌کنم و قصد دارم از ۱۵ فروردین استارت کار را بزنم. کوهنوردان دیگری هم از ایران هستند، اما همیشه برنامه‌ها و صعودهای من انفرادی بوده است.

وی ادامه داد: فقط فتح قله لوتسه در دستور کارم است و با این صعود ۱۴ قله‌ بالای ۸ هزار متر جهان به پایان می‌رسد و وارد باشگاه ۸ هزارتایی ها خواهم شد.

کوهنورد مشهور کشورمان در مورد کمک‌های صورت گرفته گفت: فدراسیون در بخش دریافت مجوز شورای برون مرزی کمک کرده است و کمک‌های مالی هم تا زمان اعزام فراهم خواهد شد.

قیچی‌ساز در پاسخ به این سوال که صعود به قله چه قدر طول خواهد کشید، گفت: رفت و آمد و صعود به قله حدود دو ماه زمان خواهد برد. سال گذشته به دلیل اتفاقاتی که در نپال و اورست افتاد، صعود به لوتسه میسر نشد و امیدوارم این صعود در سال ۹۶ با موفقیت به پایان برسد.

قیچی ساز با اشاره به تمریناتش گفت: در حال حاضر در کوه‌های اطراف تبریز و قله‌های آذربایجان فعالیت می‌کنم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر جهان وجود دارد که قیچی ساز تاکنون ۱۳ مورد آن را فتح کرده و آخرین قله لوتسه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =