مرگ میلیون ها کودک بر اثر آلودگی‌های محیطی

یک چهارم آمار جهانی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال بخاطر آلودگی‌های محیطی رخ می دهد.

مرگ میلیونها کودک بر اثر آلودگی‌های محیطیبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، العالم به نقل از رویترز نوشت: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، آلودگیهای محیطی از جمله آب و هوای آلوده، سیگار نیمه استفاده شده و عدم بهداشت یا ناکافی بودن آن، عامل مرگ ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک یعنی معادل یک چهارم آمار سالانه مرگ و میر کودکان زیر پنج سال جهان است.
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که روز دوشنبه (امروز) منتشر شد نوشت، محیطهایی اینچنین آلوده و ناسالم، می تواند منجر به اسهالهای کشنده، مالاریا و ذات الریه شود.
مارگارت چان؛ رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: یک محیط آلوده، محیطی کشنده است؛ مخصوصا برای کودکان کم سن و سال. وی افزود: کودکان بعلت درحال رشد بودن اندامهایشان، سامانه دفاعی (ضعیفتر)، و کوچک بودن جثه و مجاری تنفسی، بطور خاص در مقابل آب و هوای آلوده آسیب پذیر هستند.
سازمان بهداشت جهانی در این گزارش با عنوان «به ارث بردن جهانی پایدار: اطلس سلامت کودکان و محیط» اعلام کرد محیط زیان آور می تواند از رحم مادر شروع شود و در صورت قرار گرفتن نوزاد و طفل در معرض آلودگی هوای داخلی و خارجی و سیگار مصرف شده (ته سیگار)، ادامه خواهد یافت. در این صورت کودکان در معرض خطر ذات الریه و بیماریهای مزمن دستگاه تنفسی مانند آسم قرار می گیرند. آلودگی هوا همچنین خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و سرطان را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =