ترویج فرهنگ غربی یعنی رسیدن به انسان بی‌هویت

گروه معارف: عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: امروز ترویج فرهنگ غربی یعنی ترویج فرهنگ بی ‌اعتمادی، پوچی و رسیدن به انسان بی‌هویت چرا که انسان عصر حاضر به رغم پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی از نظر اصول انسانی افول کرده است و این جاهلیت به وسیله استکبار جهانی ترویج می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی خویی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: راه مبارزه با جاهلیت مدرن، بصیرت و آشنا شدن ملت‌ها به حقوق واقعی و سرنوشت ساز خود است.

وی، با اشاره به ترویج فرهنگ بی اعتمادی ناشی از فرهنگ غربی خاطرنشان کرد: امروز ترویج فرهنگ غربی یعنی ترویج فرهنگ بی ‌اعتمادی، پوچی و رسیدن به انسان بی‌هویت چرا که انسان عصر حاضر به رغم پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی از نظر اصول انسانی افول کرده است و این جاهلیت به وسیله استکبار جهانی ترویج می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسمی خویی ادامه داد: مبلغان و مروجان فرهنگ و تمدن عصر مدرن و قوام دهندگان مدنیت تکنولوژیک غربی، در حالی خود و بشر عصر جدید را مبرا از هر گونه جاهلیت و اوصاف عصر جاهلی معرفی می‌کنند که بشر، در ازدحام قتل و غارت، جنگ و خونریزی، فساد و تباهی کمر خم کرده است.

وی جاهلیت مدرن را از دغدغه‌های فرهنگی جوامع دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های فرهنگی امروز جوامع جاهلیت مدرن است که باید طوری کار شود که بتوانیم این جاهلیت ها را برطرف کنیم.

حجت الاسلام قاسمی خویی، با اشاره به حساب شده بودن یورش غرب افزود: گرچه یورش غرب برای تخریب فرهنگ اسلام حساب شده، گام به گام و پنهانی است اما تجربه انقلاب اسلامی نشان داده است که عنصر «آگاهی توحیدی» و «اراده» قادر است، سدی محکم در برابر این هجمه همه‌جانبه ایجاد نماید، زیرا جاهلیت غربی متکی بر پندار خودآگاهی و تنها راه غلبه بر آن، بهره‌گیری از تعالیم الهی است.

این استاد دانشگاه، تاکید کرد: الگوی ایران اسلامی نشان می‌دهد که جهان اسلام قادر است با بهره‌گیری از تعالیم ناب الهی و بازگشت به اصل حیات‌بخش وحدت، توطئه‌های دشمنان را به خودشان بازگرداند و قدرت بلامنازع دین محبت و رحمت را در همه ابعاد آن، بار دیگر به نمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 12 =